Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



22 juli, 2006

I vardagen


Tillbaka igen.
Kan verkligen inte klaga på sommaren så här långt. Fint väder, trevliga veckor i Halland. Det är bara en sak... med värme kommer flugor. Jag snudd på avskyr flygfän vid det här laget.
Jag har varit på Ven (!). Stor lycka för en som samlar på öar.
Vi kom iväg tidigt en morgon i förra veckan. Det gick undan på motorvägen - faktiskt en lång sträcka med 120 km - ville ju inte missa 10- båten.
Det var inte bara vi som tänkt sig Ven denna soliga dag mitt i semestern. Sicken trängsel vid biljettluckan, sura miner från dem som "förstod" kösystemet, när andra inte gjorde det. Kan inte påstå att jag trängde mig, men lite observant och smidig får man ju vara när man ser att ytterligare en lucka öppnas :) .
Det blåste friskt, tur var väl det, annars hade jag nog fått värmeslag. Ven är en vacker ö och Tycho Brahe var säkerligen en hängiven man, men undrar hur han egentligen tänkte. Kul att det finns kvar en del att beskåda. Ska nog åka till Ven någon gång då det inte är högsäsong, för nu försvann liksom en del av stämningen. Det som jag bla gillar med öar är ju att det oftast inte är så mycket folk.
Samlar mig som bäst för nästa ö; Korsika i slutet av augusti. Det blir en utmaning. Jag förstår inte franska alls och vi ska vandra, i slutet av augusti, som sagt. Jag bara känner på mig att det kommer att vara VARMT.

Vi har klarat av SM med yngligen I. Det gick jättebra, han blev femma, trots att värme inte riktigt är hans melodi. Han var så duktig och lojal. I morgon bär det iväg igen för att beskåda konkurrensen i vuxenklasserna. Innan vi åker ska jag bara "rädda" mina blommor, dvs dränka dem. Äldsta dottern, som varit hus-, hund- och blomvakt när vi varit borta, har inte riktigt samma förhållande till blommor och vattning som jag. Men hon är duktig på allt annat, så det får man ta.
I morgon natt kommer yngsta dottern J hem från Spanien. Med ny frisyr. Hon har låtit fläta hela håret igen. Ska nog vara glad att det inte blev en piercing eller tatuering - hon får ju numera bestämma själv... När flätorna väl ska bort måste hon denna gång gå till en frisör, för så eländigt tovigt det blev sist - det vill jag inte uppleva igen - inte hon heller, hoppas jag. Hur som helst ska det bli roligt att ha hela familjen samlad igen om än bara för någon dag.

Inga kommentarer: