Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



17 september, 2006

?

Idag är en s e g dag, men en massa motstånd.

Vilket parti ska jag rösta på? Jag tvekar.

Vad ska vi ha till middag?

Hur ska jag hantera strulpojkarna i skolan? Det går inte åt rätt håll...

Var ska jag börja städa? Det förfaller här hemma. Hur ska vi få ordning på oordningen? Det blir så här för ofta.

När ska jag hinna träna?

Trädgården? Ska jag nöja mig med att gräsmattan är klippt? Förmodligen ja.

För många frågor/krav...

En sak i taget är väl det som gäller.

Uppdatering
Jag har: ätit middag - rester i kylskåpet, röstat, tvättat flera omgångar, strukit dito, pratat i telefon med bekymrade föräldrar, pratat snällt med krukväxterna så de bestämde sig för att orka ett tag till, skjutsat ett grannbarn till en fotbollsmatch,bloggat för mycket, planerat några lektioner, nu ska jag vila...

8 kommentarer:

Anonym sa...

"Gör inte idag, det du kan skjuta upp till imorgon".

Nalle Puh

Lena sa...

Tror helt säkert att det verkligen är min devis just nu.

Bloggblad sa...

Strulpojkar i skolan... jojo. Jag känner igen. Och vad gör föräldrarna?

Jag bestämde mig till slut - för en timme sen - vilket parti det blir för min del. Velade lite angående kommunvalet.

Lena sa...

Jag har pratat med föräldrarna, kommer att ändra lite kring gossarna, minska friheten sas och såklart försöka puffa på i positiv riktning. Föräldrarna i fråga har det inte helt lätt de heller visade det sig.
Kommunvalet var väl det enda jag hade klart, men de andra... jaja, nu är det gjort.

qi sa...

Alla dessa val vi har att göra varje dag... :-)

Lena sa...

Javisst :-) och jag valde bort städningen...igen

Anonym sa...

Tänka sig att det alltid är städningen som får stå tillbaka för allt det där andra som måste fixas.

Jag hann bara med röstningen och jobbet idag. Ok då, disken fixade jag också, efter att liksom du, ha ätit resterna i kylskåpet. :-)

Lena sa...

Japp, nu tar vi nya tag!


Suck...