Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



21 september, 2006

Den som famlar i mörkret, kan få uppleva de mest oanade saker.

Igår kväll när jag skulle gå till sängs tände jag inte lampan av hänsyn till maken.

Sånt straffar sig.

Jag tog tuben med ansiktkräm från sängbordet,

gnuggade snabbt och effektivt in

Aco mjukgörande fotkräm

Det var en upplevelse.

Ni som i någon forntid använde Vicks i en blå burk, att smörja under näsan eller på bröstet när ni var förkylda, kan nog föreställa sig hur det verkade.

Lukten är den samma
och jag vaknade upp idag

mycket mindre förkyld.

4 kommentarer:

Lilla B sa...

Lika förvånad blir man när det visar sig att man tryckt ut en rejäl sträng Idomin på tandborsten.....

Anonym sa...

Fördelen med att bo i ett land där det finns massor med gosiga småkryp, är att man aldrig i livet skulle famla runt i mörkret efter något. För vem vill plötsligt hålla i en giftspindel istället för telefonluren?

Bloggblad sa...

Haha! Jag har så lika tuber av olika slag att jag alltid kollar lite extra... men jag kanske ska prova lite fotkräm mot min nästäppa...

Lena sa...

Lilla B: Idomin... kletigt
Matilda: Inser att älglöss inte är något att yvas över...
Bloggblad: Ja, varför inte, fötterna är väl huvudsaken, eller hur det nu är.