Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



20 september, 2006

Eländes elände

Såg Uppdrag Granskning i går kväll - en uppföljning av programmet om de apatiska flyktingbarnen - blev precis lika illa berörd som sist. Fick bekräftat det jag trodde då, att de ansvariga egentligen inte visst något. De gick på HÖRSÄGEN! När jag såg förra programmet skämdes jag över att det finns dylika maktpersoner i Sverige och det gör jag i ännu större större utsträckning nu.

Annat marginellt elände: Jag håller på att bli förkyld, försöker sova mig i form. Jag blir mycket tungsint, trist och fylld av suckar när jag befinner mig i denna fasen.

Ska ändå ta mig till jobbet, för jag är halvfrisk inte halvsjuk. Onsdag är min lättaste dag dessutom.

2 kommentarer:

Linda sa...

När jag ser sådana program blir jag urförbannad och har ibland svårt för att sova. Det kan förstöra en hel natt för mig men vad är det i jämförelse med vad barnen får utstå?

Hoppas du får en lugn dag och att det vänder om igen så att du slipper bli sjuk.

Lilla B sa...

Att folk i ansvarig ställning inte ägnar sig åt källkritik berör mig mycket illa. Att gå på hörsägen är ju på gränsen till stupiditet.

Det är dags för snor och hosta nu -bara att stå ut. Det blir bättre sen.