Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



23 september, 2006

Taxi, var god dröj

Idag bedriver jag taxiverksamhet. Det blir lätt så när man bor på landet. Innan detta dygnet är slut, har jag åkt från hemmet till stan 6 gånger , summa sumarum 12 resor. Ja, riktigt säker är jag inte, det beror på om äldsta dottern och maken kan samordna sina önskemål om hemgång...
Tur att detta inte inträffar så ofta nu för tiden, för hela dagen/kvällen/natten blir förstörd.
Just nu är jag ensam hemma, sånär på hundarna då - lite skönt faktiskt. Så nu ska jag brygga mig en STOR mugg franskrostat kaffe, varva ner och bara njuta. Om några timmar är det väl dags för ytterligare en körning, och jag hoppas att det blir den sista den här kvällen.

Uppdatering
Nej, se resorna gick inte att samordna. Sjuk dotter ville hem och maken meddelade att de inte ens kommit till kaffet.
Suck.

3 kommentarer:

Lilla B sa...

ja, fy fan - precis så är det.

Lena sa...

Där tog du orden ur minnen på mig.

Bloggblad sa...

Nu bor ju vi i stan - fast så pass i utkanten att vi inte lät ungarna gå hem själv i mörker. Fasen vilket skjutsande det var. Men vi delade det så att jag skötte det kulturella med orkestrar, körer och konserter och maken skötte alla idrottsskjutsningar. ^

Och nu har de flyttat ut sen långt tillbaka... hur orkade vi?