Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



25 september, 2006

Höst helt säkert

Nu har jag plockat sommarens sista blommor; en bukett med atlasblommor och luktärtor. Jag har verkligen sommar inne för luktärtorna doftar ljuvligt.
Höstdagjämning till trots har jag inte putsat fönster och bytt köksgardiner som jag brukar. Andra människor byter gardiner ofta, jag byter höst- och vårdagjämning och bara i köket. Det finns flera anledningar till att det inte blev av. Ingen vadd fanns att köpa, bara fönsterremsor... dessutom har jag slängt gardinerna, jo just det slängt. Har ett svagt minne av att jag tänkte att det är bäst att jag slänger de här blekta sakerna, annars så blir det inte av att jag syr nya. Jag tänkte helt säkert att det kan jag göra på sommarlovet.
Det är mycket som ska göras på sommarlovet...
Det hade ju underlättat om jag kommit ihåg att jag slängt dem. Jag är till skillnad från min man ingen hamster. Kastar gärna, för gärna ibland...
Nu blir att ge sig ut på tygjakt. Jag är kräsen både vad det gäller tyg och pris, så det blir nog nya gardiner tidigast till advent.
Jag njuter fortsatt av sommaren,
för på gardinerna,
de som får hänga kvar
är just luktärtor,
lila sådana.

4 kommentarer:

Lilla B sa...

Byta gardiner!?
Jag har en uppsättning. Tar ner dem, tvättar, stryker och hänger upp igen. Enkelt och bra. En del kanske skulle tycka det är tråkigt men inte jag.

Lena sa...

Gardinbyte är väl inte min grej, men just i köket då jag spendrar mycket tid, är det lite kul med omväxling.

Linda sa...

Jag håller nog mer med Lilla B, tvätta och stryk.
Fast jag byter i köket, för att få "rätt känsla" Men det är roligast att sätta upp helt nya gardiner.

Bloggblad sa...

Länge sen... just det. Måste ringa fönsterputsaren snart... det är den enda hemlyx jag unnar mig och mina 19 fönster.
Och förr - i mitt duktiga husmorsliv - bytte jag gardiner rätt ofta. Åtminstone i köket. Det blir för dyrt i alla fönster.