Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



23 september, 2006

Hurdan är jag?

Jo, som en engelsk bulldog!

Bulldoggen är en cool livsnjutare av rang. Den ser tuff ut, men har inte riktigt koll på vilket skrämmande intryck den kan göra på såväl människa som andra hundar. Den börjar aldrig ett slagsmål, det behöver den inte. Tvärtom så förväntar den sig att alla är lika fredliga som sig själv. Bulldoggen lever under devisen "peace, love and understanding annars får du riktiga problem". Skulle den dock mot förmodan hamna i slagsmål är det bara ett som gäller; vinna eller dö. Många skulle nog kalla bulldoggen för den perfekta hunden, lugn och sansad. Den skäller nästan aldrig. Och sist men inte minst, en bulldog älskar att åka bil, tåg, båt eller flyg. Den är lättskött och behöver inte alltför mycket motion.

En bra beskrivning på mig en fritidstaxichaufför!

(Testet finns på svt.se, go´kväll, hundskolan)

8 kommentarer:

Lilla B sa...

cocker spaniel

Linda sa...

Jag blev också en engels bulldog :)

Lena sa...

Lilla B: Det där med aktiv tror jag bestämt stämmer, men hur är det med maten? ;-)
Lindalotta: Jaha , då är det du, Peter Harrysson och jag. Vet inte om jag är lika käck och jovialisk som Peter precis...

Linda sa...

Det sägs ju att hussar och mattar skaffar hund som liknar de själva.
Jag kan förstå likheten mellan Peter H och hunden, men jag är allt annat än lik Peter H. Jag är ju dubbelt så lång som han :)

Lena sa...

Jag tror vi glömmer honom, han svarade säkert inte sanningsenligt....-)

Linda sa...

Ja, det gör vi! Min man blev också en bulldog...

Lilla B sa...

Mat är gott! Nästan allt. Tar gärna om! Mums.
Storlek 38. Lagom för en cockerspaniel...

Lena sa...

En Cocker Spaniel har mycket spring i benen, hade en cocker som första egna hund.