Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



21 september, 2006

Jag har hemmafru - halleluja!

Äldsta dottern har flyttat hem (och yngsta ut - de har bytt) för att spara pengar inför en långresa. Hon är av och till en rätt tankspridd människa och vi såg fram emot en höst fylld av tekoppar, äppelskrutt och russin utplacerade/glömda på strategiska ställen i huset, men icke!
Hon överraskar ständigt. Denna veckan har hennes tjänster - inringning - inte varit så efterfrågade, så då har hon arbetat hemma. Jag har kommit hem till ett hus som är städat, ordentligt, inte så där på ytan som är det enda som jag oftast hinner med. Pianot är dammat, tidningar och reklamblad - kilovis- är bortforslade, och nästan ingen tvätt i tvättkorgen. Det mesta är dessutom struket. Äpplena, jo de trillar ner fortfaranade, är ihopkrattade. Middagen står på bordet när vi kommer hem. Inser att jag är väldigt lyckligt lottad. Det bästa är att jag inte bett om det. ( Funderar ändå på att hinta om fönsterputsningen...men nej det kan jag inte göra.)
Nästa vecka blir nog som vanligt, dvs ett gradvis förfall, för då arbetar vi alla.
Men just nu njuter jag!

5 kommentarer:

Lilla B sa...

hade det också så lyxigt under några veckor. Halleluja! Det var rätt ord!

Linda sa...

Va mysigt!
Så där kan man väl få ha det alltid?
Jag har fönster över om energin finns kvar...

Anonym sa...

HUR har du gjort???

Lena sa...

Hur jag gjort? Ingen aning. Dottern bor hemma gratis , fri tillgång till bil... det kanske är ett sätt att betala, göra rätt för sig. Väldigt bra i alla fall.

Bloggblad sa...

Så där hade jag det under de sista åren vår dotter bodde hemma... hon röjde hela huset varje gång en ny kille skulle komma - och de dök upp rätt ofta. Sen när hon träffade Mannen, fick han sakta vänja sig vid att jag har det rätt rörigt.