Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



03 januari, 2007

Fullmåne

Barfotadottern är i dag på Full Moon Party med många tusen (?!) andra på någon ö i Thailand och vi här hemma huttrar i månens sken. Det är rått och någon minusgrad, men det är samma måne vi ser.
Testar kameran med julklappsstativet. Det går så där. Detta är väl OK, men bilderna på huset... jag får nog läsa manualen i alla fall, men det sker motvilligt.
Det är inte lätt att lägga in bilder och blogga med den vilda bebin runt benen, så ...


(Det röda är inte en ny stjärna, utan toppen på en mobilmast.)

8 kommentarer:

Linda sa...

Ni ger mig prestationsångest.
Londongirl, Tina och nu du.
Så fina månbilder...
Det är kontigt när man tänker på det, fast vi är tusentals mil ifrån varandra så ser vi samma måne och samma sol.
Då är man ganska nära ändå...

Lena sa...

Det var bara att trycka... ;-), utan stativ hade det inte gått, men jag har mycket att lära. Tur att jag fick en kamerakurs i julklapp.

Anonym sa...

http://hanna.kastas.nu/blog/

Lena sa...

och ... ?

Tankevågor sa...

Jättefin bild ju! Jag älskar månbilder men det är inte lätt att få till dem. Kamerakurs??? Det skulle jag också behöva. Har ny kamera som jag håller på att komma underfund med.

Lena sa...

Ny kamera, lust att fota och manualer... jag gillar inte maualer. Har inte tålamodet, vill helst att någon ska peka och visa.
Nu väntar jag bara på snön, att fota vinterbilder på natten känns som en "lagom" utmaning. ;-) hmmm vi får väl se ...

Annika sa...

Visst är det vackert...Vi har samma måne överallt på vår jord. Den underbara måne som jag satt och tittade på i timmar genom mitt fönster i planet...Månen till öster och solen knappt synlig i väster, bara en smal röd rand i timmar....Vilken jord vi bor på...

Nu ska jag svara på din utmaning...

Anonym sa...

Ja, mångalna är vi visst.
Månen är speciell samma måne överallt även om den är uppochner hos vissa :-)-
Jag kämpar också med manualer för kameran, boken om digitalfotografering och en vilja att göra, är säker lite som bebisen som är runt dina ben.

Kan själv!