Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



21 januari, 2007

Vinter

Somliga skulle nog inte kalla detta vinter, men det är det mesta denna säsongen...
Ska gå, dvs halka , runt en runda med hunden om en stund. Han älskar det : spår!!!

Uppdatering
Nu har vi gått vår skogsrunda. Inga andra hade promenerat denna dag kunde vi se. Vi mötte alltså inte grannarna som oftast har med sin katt. Det kan vara lite besvärligt. Katten gillar hundar, men vår luns som aldrig träffat katter, tror att det är något som går att leka med alternativt jaga.
Vår lugna promenad, nåja, vi var väl inte riktigt överens om tempot, "stördes" i slutet av en brölande råbock. Han uppvaktade några damer i skogen. Jakten gick längs med vår väg och om jag säger att hunden blev kollrig så har jag inte överdrivit.
Sitter här nu med röda kinder och lika röda öron. Känner mig så frisk och uppiggad. Jag har sagt det förr, jag gillar snö och vinter. Det där med röda öron är inte lika chicht som äppelkinder, men mössa, det klarar jag bara inte.
Nu hoppas jag bara på en lika god fortsättning v d g väder.

10 kommentarer:

Tankevågor sa...

Min älskade hund som numera är i hundhimlen älskade när det var snö. Han blev alldeles spattig och lycklig över den. Alla fyra tassarna dansade när han kom ut och fick spåra i snön.

Om några veckor ska vi bli med valp igen....pirrigt! :)

Lena sa...

Åh, vad roligt. Jag kan känna förväntningarna. Även om vi relativt sett har mänga valpar periodvis, så saknar jag just den glädjen man har med en valp. Vår stora luns tror ju fortfarande att han är valp, så det jämnar ut sig lite...

Annika sa...

Det ser iallafall JÄTTEMYSIGT ut på fotot! Hoppas, hoppas ni får ha snön kvar ett tag.

Linda sa...

Det är vinter för mig!!
Men i natt och morgon ska det i alla fall bli minusgrader här, det är ju en bit på vägen i alla fall ;)

Anonym sa...

Skönt att även du fått lite snö. Hoppas det stännar lite hos dig oxå!

Lilla B sa...

Våga Vägra Vinter!
Exmerar inte snö och kyla.

Lena sa...

Nänä, här har jag längtat många månader, så nu gläds jag. Ska tom ta fram vinterkappan :-)
-4,3 grader just nu, perfekt!

Anonym sa...

kan vi se till att det dar ligger kvar till februari??

Lena sa...

Vi jobbar på det, åtminstone över lovet.

Gordon sa...

Visst är det härligt med snö! Hundarna är lyckliga, även om de får lite besvär med isklumpar i tassarna. Men det kan det vara värt! Kram från oss i beardis-flocken