Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



14 maj, 2009

Alldeles strax

ska jag bege mig mot Ikea.

Inga värmeljus, har precis kontrollerat och vi har säkert 200,
men väl tyg.
14, 5 m tyg.
Jag bävar för att mäta det själv.
Sist skulle jag köpa ynka 4 meter.
Det blev 5, 35 meter.

Ibland är det bra att ha cellgifterna att skylla på.

14,5 meter tyg? undrar säkert någon.
Dynorna till trädgårdsmöbeln ska kläs om.
Det jobbet ska jag inte göra, det lämnas bort.
Att köpa tyget är min lott och det räcker gott och väl.

12 kommentarer:

em sa...

Jag är så nyfiken på hur många meter av vilken sorts tyg du kommer hem med - och vilka andra fynd du gjort!
Margaretha

Bloggblad sa...

Oj, vilken tur. Jag blev matt bara jag kom till ordet "trädgårdsdynorna"...

Annika sa...

Kul med IKEAbesök. Kom du hem med en massa som INTE stod på listan?
Det gör jag alltid :-)
Hoppas du hittade ett bra tyg!

Kamilla sa...

Hrm,, IKEA är roligt, det spelar ingen roll om man ska ha nåt eller inte. För när man kommer till kassan har man en hel massa "fniss"
ha en bra dag
kram K

anna of sweden sa...

Äsch, blir det för mycket kan du bara göra lapptäcke av resterna! (Säger hon som avskyr att sy! ;)

reneesfotoblogg sa...

Det finns en sak husbonden tvärvägrar att göra, nämligen gå med till IKEA.
Vi ska köpa nya fotöljer om ett tag.
Det får bli sådana med lösa kostymer, som går att köra i maskin minst varannan dag.
Får nog be huliganen följa med som bärare.
Hoppas du kommer hem med massor av bra att ha grejor som nästan inte kostar något.
mvh R

Tankevågor sa...

Det är ganska mycket tyg! Glömmer aldrig när maken fick i uppdrag av mig att köpa ett tyg som jag sett ut i London.
12 m skulle han köpa och så hade han glömt att ta med en resväska! Han var ju bara där över dagen i ett möte. ;-)

Fick du tag i det du ville ha? Bild önskas på tyget! :-)

cS sa...

Hu, ja. Ikeabesök på gång här med. Kolonisambon vill ha gardiner, möbeltyg, m.m. Jag följer med för att hindra att alltför mycket rosa-färgat kommer innanför stugan ;-) /Claus

Lena sa...

Margaretha: 14,5 meter bredrandigt tyg, glas, några svartvita foton, två glaskulor...det var nog allt.

Bloggblad: Jag med bara jag tänker på det :)

Annika: Jag skulle BARA köpa tyg, det blev lite till (se ovan)

Kamilla: Det är mycket jag skulle vilja byta, men jag kan ju inte köpa, bara för att jag vill byta. Det får ju åtminstone vara lite slitet.

Anna: Jag sy lapptäcke?! Du har ingen aning om hur rolig du är :)

Renée: IKEA är praktiskt, det är det. Jag lyckades göra av med en tusenlapp på en knapp timma. Har du redan bestämt vilka fåtöljer?

Londongirl: Det är nio tjocka, sköna, men ack så otympliga dynor.
Bild kommer...
Köpte maken något tyg? Så många meter är ju tungt.

Claus: Rosa passar väl jättebra i en kolonistuga! Nu ska du inte vara sån :)

Tankevågor sa...

Jodå han köpte tyget....men han fick gå in i en annan affär först och köpa en resväska! :-))

Lena sa...

Så bra ! Både tyg och en ny resväska:)

Evas blogg sa...

Kommer resultatet på bild när arbetet är färdigt?