Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



29 maj, 2009

Snart pingst

Det går åt rätt håll, men det behövs mycket sömn.
Jag har normalt sett inte ett särskilt stort behov av sömn, men nu är det ingen måtta på det! Det har kommit efter den senaste behandlingen. Tur att det bara är en kvar, för då lär jag väl bli som en zoombie.
Nu ska jag ut i vädret och njuta. Önskar er alla en fin hänryckning!

Uppdatering
Nu är det sommar: Bonden har slagit vallen här utanför.

17 kommentarer:

Linda sa...

Njut av att du kan sova, då behöver du det!
Önskar dig en skön fredag vännen.

Ellis sa...

Ha en riktigt fin fredag, jag hoppas du har riktigt soligt och fint hos dig!

Annika sa...

Pingst ja...
DET hade jag helt glömt bort. Firas ju inte där jag bor.
SOV så mkt du kan. jag är jätteglad att det bara är en enda behandling kvar!!!

anna of sweden sa...

Jag säger som Annika. Pingst? Det är en sådan lurig helg som man har lite svårt att ha koll på som utlandssvensk.

Hoppas att din helg blir bra - och i varje fall lite hänryckt! :)

Kramar!

Evas blogg sa...

Sov på du! Du behöver det alldeles säkert. En fin helg önskar jag dig!

Hedgren sa...

Ha en skön helg! Tänker mycket på dig. Vila och bli stark nu! Kram!

Tankevågor sa...

Vila allt vad du kan! En behandling kvar....så skönt! Tänker massor på dig.
Hoppas det kan ge dig lite glädje och kraft att veta att vi är många som gör det.

Önskar dig en skön fredagskväll!

...och du har rätt, sommaren ÄR här! :-))

mossfolk sa...

Åh, att bonden slog vallen och att släppa hästarna i gräshage, det var ju de bästa sommartecknen när jag jobbade som ridinstruktör.
Jag måste nog uppleva en sommar i stan först innan jag hittar sådana där lika typiska tecken här :)

Han en riktigt skön helg!

Humlan sa...

Sov, samla krafter och få kraft av att det bara är en behandling kvar!
Hoppas att du kan njuta av försommaren trots tröttheten.

Kamilla sa...

Såå skönt att det bara är en behandling kvar! Sov på, sömn är läkande!
ha en riktigt skön helg!
Stor kram K

Celias Spetsar sa...

Hej!
Hittade hit via Kammillas blog. Förstår att du snart är i mål när det gäller behandlingar. Jag säger som de andra: -Sov och samla krafter, det är det viktigaste just nu.
Styrkekram till Dig!

Celias Spetsar sa...

Ups, slant vist på m:en ;-) förlåt Kamilla.

Tuvstarr sa...

Jag gläder mig med dig som alla andra för det finns bara en behandling kvar (fast jag tror att du vore den raraste zoombie som finns ;-) )
Ha det så bra.
Ich denke an Dich.

Bloggblad sa...

Sömn är läkande för kroppen, så sov på du bara!

Jag hoppas på riktigt slöa dagar, har inte alls tänkt på att det är pingst sen annandagen försvann. Men lite hänryckning ska jag väl försöka få till...

reneesfotoblogg sa...

Hänryckning? Snarare stollaryckning!
Har den bonden blivit galen, redan slagit? Hur mycket kväve har han sått på egentligen?
Det ska väl troligen ensileras men ändå, i maj månad!
Vågar inte berätta för husbonden, då får han stressryckning i stället för hänryckning.
Skön Pingst
mvh R

Lena sa...

Linda: Jag sover och gör inte många knop. Detsamma!

Ellis: Tack, det är nog bästa fredagen på länge.

Annika: Det är nästan så att vi glömmer den också nu när annandagen är borta. Strålande vackert är det hur som helst och jag njuter, när jag är vaken.

Anna: Jag jobbar på hänryckningen , den korta pingsten till trots.

Eva: Det är tydligt att jag behöver sova. Konstigt dock att det stora behovet kom nu. Detsamma till dig!

Hedgren: Jag vilar och hemmet förfaller:) Nä, så illa är det inte, men mycket ligger och väntar.

Londongirl: Jag hämtar mycket kraft i alla tankar och ord.
Bara en kvar, men det känns jobbigt ändå att ha den framför sig. Jag jobbar på att tänka positivt kring detta :)

Lena sa...

Mossfolk: Ja, vad är typiska sommartecken i en stad? Fik, glasscaféer, simskola? Tål att tänka på. Hur som helst är det ljuvligt.
Humlan: Ja , det kan och hinner jag, Jag ligger i min BadenBaden och stortrivs någon timma då och då.
Kamilla: Jag sover utan dåligt samvete och bara längtar till juli då jag tror att jag ska känna mig som vanligt igen.

Cecilia: Välkommen hit! Jag gör så och hoppas att nästa omgång inte blir värre.

Tuvstarr: :) Den raraste zoombien, det ska jag tänka på när jag känner mig helt handlingsförlamad. Vielen Dank und willkommen zurück.

Bloggblad: Det är lätt att missa pingsten numera, jag ska rycka mig hän så pass att jag ska plocka in lite syrener:)

Renée: Det blev ensilage. Det är redan inkört :) Han brukar nog slå första vallen, de år det är vall, här kring pingst faktiskt. Kväven har jag ingen koll på :)
Trevlig Pingst du med!
Renée: