Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



03 maj, 2009

Allt eller inget

Den här våren kom fort. Allt utom syren och äppelträd blommar. Hos oss slog plommon och körsbär ut idag. Vi bor i en kallhåla och ligger väl en halv växtzon efter våra grannar. Det passar mig bra, då kan jag njuta längre och faktiskt så har jag njutit av de något kallare vindarna också. Jag vill ju ha vår ett tag, inte sommar, än.
Nu ska jag njuta av min ograverade söndagskväll. Det är bäst att passa på så länge det varar.

4 kommentarer:

Amber sa...

Ja, det gick fort med grönskan. Men jag som är frusen kör med mina jodphurs, fast utan strumpor i nu. Skoskinnet är så lent mot fotskinnet.

Just nu är alla ungar som varit här idag, och ätit och röjt, över hos grannen - det är alldeles tyst och utanför i något träd sitter en ringduva och purrar. Här och nu.

Bloggblad sa...

Jag njuter av lugnet före stormen... men har bara ½ + 1 hel dag att jobba den här veckan. Ledigt en dag och sen intensiv psalmskola i 3.

Sällan har jag njutit så av ett lov och tagit vara på varje tänkbar vilostund.

reneesfotoblogg sa...

Våren blev som en ketchupflaska: ingeting, ingenting och sen kom hela fadderullan.
Här blommar häggen redan och doftar starkt och ganska angenämt på lite avstånd.
Igår var det bitande kallt men idag lyser solen igen.

mvh R

Lena sa...

Amber: Här är det barfota i sandaler som gäller, men liite kallt är det allt ibland.
Här och nu är svårt men nödvändigt.

Bloggblad: Du har en kreativ vecka framför dig, så då måste det vara bra att du vilat och njutit i helgen.

Renée: Ketchupeffekt, jajamen. Här omkring, men inte hos mig, blommar häggen, så det är väl nu skomakaren har ledigt?