Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



01 maj, 2009

Snigelfart

Vi bor väldigt vackert, så här års är nog våren vackrast här i hela Skaraborg. Hela Sverige vågar jag inte skriva....

Längs med Billingen blommar alla fruktträd och de är många , särskilt körsbär. I år tycks det bli överdådigt.

De här veckorna , de kanske är två i bästa fall, borde livet gå i snigelfart. Lika långsamt liksom alla bilåkande hemmaturister kör, när de tar sig på slingriga vägar, för att se allt det vackra. Jag hoppas att de har fikakorgen med sig. Jag måste väl erkänna att för den, som bor här, så stoppar de upp trafiken en aning, när de vinglar farm i långsam takt. Jo, många tar hela körbanan i anspråk samtidigt, som de vrider på huvudet, för att hinna se allt. Då är det inte lätt att också titta i bakspegeln. Numera irriterar jag mig inte. Jag kör lite tidigare i stället. Jag är nog luttrad efter alla år med vägbyggen till och från jobbet.


När illamåendet klingar av, ska jag påta lite i trädgården. En clematis och några körsbärsträd ska ner i jorden. Man kan ju inte bo här, utan ha levande körsbärsträd. Jag får väl spraya de små plantorna med hårspray så att de överlever rådjursattacker. Det kanske blir mer aktuellt senare, nu har ju rådjuren annat att äta.

5 kommentarer:

Tankevågor sa...

Jag håller med dig! Nu skulle man vilja stoppa farten lite. Låta allt gå i långsammare tempo så att man hinner med att njuta av allt det vackra runtomkring.
Det är en vacker tid vi går till mötes nu med allt som väcks till liv igen efter den mörka årstiden. Snart har vi alla fågelungar att förundras över också! :-)

Det enda som inte behövde ha sån där snigelfart är väl ditt illamående. Det kan gärna få ha racerfart så du blev av med det med en gång.

Vad fint med egna körsbärsträd och clematis!
Vilken sort och färg är det på clematisen?

Ha det gott i helgen!

Bloggblad sa...

Så glad jag blir av att läsa att det går framåt. Vi får vara tacksamma som har så pass bra sjukvård. Min dotter håller på att ställa om sin epilepsimedicin och har gjort en massa neurologiska undersökningar, jag är impad av vetenskapen. Känns lugnt och hoppfullt mitt i oron.

Annika sa...

Precis, illamåendet kan gott passera i racerfart, som L-girl säger.
Men våren och blomningen kunde gott få ta tid på sig. För ja, detta är verkligen den finaste tiden på hela året!
Ha en fin helg!

Lena sa...

Londongirl: Tänk om man kunde justera tiden. Det kanske man kan i sitt sinne. Nu är de satta körsbären och clematisen, det blev en blå, Multi Blue.
Du med!

Bloggblad: Jag är tacksam över den vård jag får.
Att ställa im mediciner kan vara trixigt har jag förstått. Gott att höra att det verkar bli bra.

Annika: Jag försöker låta bli att tänka på det, men det är svårt:)
Det är kanske därför vi är så frälsta på våren: den är kort och vi har längtat efter ljus, värme och det gröna och som pricken över i:et all blommning som nästan kommer på en gång.
Det samma!

Christina sa...

Så bra att tumhållningen tycks fungera, men det är verkligen tråkigt att du måste dras med det där illamåendet.

Ja, du vet att jag tycker Valle härad är bland det vackraste som finns i detta land. Så underbart det måste vara att bo i allt detta vackra!

Lycka till med planteringen!