Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



08 maj, 2009

Missa inte!

I går såg jag en dokumentär om Hans Rosling på Svt och jag önskar att världen skulle bestå av fler sådana människor. Hans Rosling är läkaren som tillsammans med några andra utvecklade ett förståeligt statistikprogram, Gapminder. Här visar Hans att det blir inte sämre i världen utan faktiskt bättre. Programmet visar en människa som inte ger upp, som har en alldeles fantastisk människosyn och en otrolig förmåga att entusiasmera andra.

Imorgon 15.15 går sista reprisen Svt 2. Programmet går också att se på Svt Play.

5 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Vilken otrolig intensitet och energi, hur orkar han? Såg hälften på svt play och ska titta på resten imorgon. Tankekväckande statistik och teorier.
mvh R

Humlan sa...

Jag spelade in programmet, ska försöka se det i helgen.

Tankevågor sa...

TACK för det tipset! Ska se reprisen i morgon. Är du hemma från din tripp till havet nu?
Själv är jag ute på lilla ön. Har just varit ute och tagit några månbilder...

Tänk att vara ute vid havet gör så gott i mig! :-)

Lena sa...

Renée: Man kan verkligen tala oom att brinna för något.

Humlan: Jag önskar jag kunde spela in det( här hemma fungerar inte inspelningsgrejerna längre), för det ett program jag gärna skulle "pracka på " andra, som jag tycker behöver upplysas.
Londongirl: Ja, se de det! Japp, jag är hemma, dags för konfirmation igen. barnen har många kusiner. Vi ska på ytterligare en konfirmation senare i juni, sedan är det nog slut för i år.
Havet är havet. jJg bor i ett sjörikt område, 365 sjöar sägs det, men det är inte samma sak...

CHEAPTAP.CO.UK -- Enjoy the water, enjoy your life! sa...

the Kitchen Sink Taps is not only beautiful and practical issues, more important is the quality, if you buy a poor quality or no-name, and really brings a lot of unexpected problems to solve very troublesom .