Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



27 maj, 2009

Inte ens i övermorgon

Den här gången är det tungt och tjuvtjockt efter behandlingen, därav mina sporadiska besök.
Tung i huvudet och illamående som jag hoppas går över snart... förra gången kände jag mig hyfsat OK på dag sju och idag är det dag tre. Snart kan jag dricka kaffe i min fina lotterivinst, en mugg från Witts krukmakeri
Jag lever just nu på helgens minnen; Glada, varma människor och många skratt på bloggträffen. Dotterns och pojkvännens nya lägenhet mitt i Malmö, stugan och arrendet som äntligen är klart. Det blev inte som jag ville, men det är klart i alla fall. Att dotter nr 2 och hennes pojkvän tog sig an hela gräsmattan, så nu är allt äntligen klippt i Särdal.

Något som jag också är så glad över är, att jag hittat min bästa vän sedan förr och just idag fyller hon 50 år.

Så grattis Giggi, den här blomman är bara till dig.

18 kommentarer:

Lilla B sa...

Tänker rätt ofta på dig och hoppas att bättringen inträder illa kvickt. Att må tjyvtjockt är då ett elände.
Fin mugg du vann, förresten!

Kamilla sa...

Usch stackare där! Hoppas du snart mår bättre! Idag är dagen då jag egentligen skulle fått cytobehandling! Men Gud vad jag är tacksam att jag inte behöver det längre! Fick tillbaka den där känslan idag som jag haft varje gång jag åkt till sjukhuset! Brrrr
Vilka vackra bilder! säger jag som ääääälskar lila!
stor kram till dig!

Ellis sa...

Jag hoppas det tjyvtjocka går över fort, fort. *kraaaam*

Villa Nian sa...

Skickar en kram ...och en till! Va sjutton du får en hel massa :-)!

Vackra bilder som vanligt!

Elisabet. sa...

Och kramar från pensionatet också!

Att må illa är nästan det värsta jag vet, om inte det värsta.

Allt gott till dig!

mossfolk sa...

Den är fin den där koppen.
Men usch för att må så dåligt! Hoppas att både du och hunden känner er bättre snart snart!
Kram!

bettankax sa...

Från en förstapristagare till en annan, hoppas efterdyningarna snart lägger sig så du slipper må illa. Det är djävulskt hemskt med illamående som inte lämnar en ifred.
Återkommer ofta till utsikten från fönstret i huset vid havet. Magnifikt!

Mian sa...

Vidrigt jobbigt att må så illa och inte kunna göra något åt det.
Härlig kopp. Måtte du snart snart kunna njuta av kaffe igen.

Monet sa...

Hoppas som alla andra att den här perioden snart är över och du kan lämna den åt sidan och att minnena tonar bort i ett dis.

Just nu är det förstås bara att stå ut och leva igenom.

Elände - men ljus i tunneln framöver ändå.

Annela sa...

Åhhh, den fina muggen. Man kan väl dricka vatten ur den också? Usch, för illamående - jag håller alla mina tummar för att det ska försvinna ..... NU!
kram

Humlan sa...

Hu, så jobbigt! Hoppas att det vänder nu och snabbt går över!!!
Blomman är fantastisk!

Lena sa...

Lilla B: Tack, så hoppas jag med. Muggen är finfin. Jag ska nog köpa mig några till.

Kamilla: Jo, psyket spelar roll. jag mår illa bara jag tänker på det. Lila är fint, håller med.

Ellis: Jaa, det hoppas jag med. Tack för den fina bilden.

Tina: Tack :)

Elisabet: Tack, du jag håller med dig att må illa är bland det värsta som finns.

Mossfolk: Muggen är så fin och jag är så glad över den. Jag tror att vi båda, hunden och jag, mår lite bättre idag. Hunden ska jag nog ta till vet. ändå, är lite rädd för Borrelia eller Ehrlichia, trots att vi använder Frontline.

Lena sa...

Bettankax: Är plommonmarmeladen slut? Jag tröttnar aldrig på utsikten där, trots att jag upplevt den i hela mitt liv.

Mian: Det är det värsta att mankan medicinera till en viss gräns, men sedan... Jag tror och hoppas att det börjar klinga av så smått, men någott kaffe blir det nog inte förrän i nästa vecka.

Monet: Ja, precis så. Jag skymtar ljuset i tunneln och det är bara att uthärda. Det går ju över, men det är segt.

Annela: Just nu dricker jag mest svarta vinbärssaft och det fungerar fint i muggen det med.

Humlan: Det blit liite bättre för varje dag, tack och lov.
Jag har satt sådana här hemma, men jag undrar om det blir något av de där lökarna. Denna fanns i Steninge.

reneesfotoblogg sa...

Är knähunden dålig? Du nämner Ehrlichia och en bekants hund som bor i Lidköping har precis gått igenom behandling för detta.
Började med aptitlöshet, avmagring, håravfall. Det togs en massa prover innan man till slut kollade för Ehrlichia och som tur var så svarade han på medicinen.
Hästar kan drabbas av detta också och för en del år sedan hade vi ett sto i vår närhet där smittan det gick över i en sorts leukemi och alltså inget att göra åt.
Vad jag kan tycka är lite konstigt är att det inte tas Borrelia- och Ehrlichiaprover direkt utan man utreder allt annat först, vi lever ju i en "fästingvärld"
Hoppas kaffet smakar bättre idag.
mvh R

Bloggblad sa...

Det känns ändå hoppfullt att du hittar godbitar att tänka på. Men man måste ju få vara deppad också, när livet är tufft.

Jag tänker på dig och skickar bloggkramar!

Annika sa...

Ja, att må illa är nog det vidrigaste som finns.
MÅTTE det gå över snart så att du kan njuta av kaffe i din fina kopp.
TÄNKER på dig!!!
Jättestora kramar från den här sidan pölen!!!

anna of sweden sa...

Åh, vad jag önskar att det snart
vänder och att du får må bra igen.

Stor kram!

Lena sa...

Renée: Han har piggat på sig lite grann, men det blir vet.kontakt ändå.
Inget kaffe i dag heller:)Det är nog inte aktuellt förrän nästa vecka.

Bloggblad: Tack. Jag försöker... sedan är det ju trist att deppa på bloggen också. Det blir lätt en ond cirkel.

Annika:Tack. Det är inget vidare, jag håller med till fullo, men nu är jag en dag längre från den senaste behandlingen och försöker inte tänka på den 15 juni.

Anna: Tack, jag tänker allt på dina knän också :)