Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



06 maj, 2009

Jobb...

Jag längtar efter jobbet och yngsta dottern genomsöker platsbanken på något inför hösten, om det nu inte blir skola. Det finns just inte mycket, men denna annonsen har vi fnissat lite åt idag:


30 platser
XXX SÖKER NU TAROT/TAROTTOLKARE/SPÅDAM:

Arbetet kan utföras oberoende av bostadsort. Vi söker nu ett antal medarbetare till en tarotlinje för jobb hemifrån. Erfarenhet från mediala arbeten krävs. Du ska kunna lägga tarotkort och ha mediala förmågor. Du skall även kunna göra drömtydningar och kunna spå i framtiden. Du bör vara bra på att ge personliga råd och det är ett plus om du har en astrologutbildning. Då jobbet innebär att du arbetar hemifrån krävs det att du har en fast telefonlinje.
Tillsvidareanställning med tillträde omgående. Du styr själv din arbetstid. Provisionslön efter samtalstid.

30 platser?! Finns det verkligen en så stor marknad? Jag är nog lite blåögd.

7 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ett tag när jag var nyskild och ständigt fattig, funderade jag på att öppna en tel.-6-linje, ja, det kunde väl inte vara så svårt .., man brer på lite ekivokt och har man headset kan man städa under tiden och då börjar man säkert flåsa när man är på golvnivå eller torkar listerna och då tycker säkert männen eller t r o r ..., att man är på gång verkligen.

Jag tänkte att det kan väl inte vara nån större konst.

Men så stöp det ju på min dialekt.

Skulle nån från Ystad ringa så faller det ju på dialekten.

"Jaså, är det du som jobbar på ica ...!" skulle dom säga.

Så var det när jag hade gjort en liten reklamjingel för ett säkerhetsföretag. Hundratals kunder kände igen mig direkt och frågade när dom kom och handlade.

Men detta .., att vara spådam .., det borde du nappa på!

Lycka till.

Du kan ju få testa på mig i morgon,-)

Ska jag ta med mig glaskulan?

Evas blogg sa...

Åh jag skrattar åt Elisabets kommentar. Headset, städa.....Nej jag tycker det låter som mycket med 30 pers. i den branschen, men vad vet man. Kanske en luckrativ sådan.

reneesfotoblogg sa...

Om man läser radanonserna i olika tidningar så torde detta vara en ytterst luckrativ business.
Betalt efter samtalstid?
Ge mig kraft!
Den sökande människan som ringer upp får väl betala minst tio kronor per minut så det gäller för spåkärringen att taaaalaa lååångsaaamt.
Värsta sortens människor som ockrar på andras naivitet och sökande, tvi vale!
Nu steg blodtrycket! Får ta ett extra piller.
mvh R

Tankevågor sa...

Fniss....ja inte trodde jag att det fanns en marknad för sånt här. 30 platser!!
Nej det här är nog inte mitt jobb i alla fall...kan inte lägga några såna kort, på sin höjd lägga en patiens. ;-)

Linda sa...

Haha, jag reagerade direkt på de 30 platserna!
Kanske något jag kan pyssla med under mammaledigheten, de samtalen brukar väl inte vara så långa?

Ingela sa...

Häromveckan fanns det två jobb på platsbanken för min kommun:
1. Vikarierande kyrkoherde
2. Säljare av se*xleksaker

Min arbetssökande make kände sig inte kvalificerad för någotdera.

Lena sa...

Elisabet: Det är nog väldigt bra att ha sin dialekt i behåll :)

Eva: Det måste ju löna sig annars skulle de väl inte annonsera. Undrar hur många som verkligen tror på detta?

Renée: Hoppsan! Det var ju inte meningen att blodtrycket skulle stiga så :) Det är allt en riktig maktposition som de kan skaffa sig.

Londongirl: Jag duger inte ens till att lägga patiens.

Linda: Du, här finns nog oanade möjligheter :)

Ingela: Det var ju ytterligheter :)