Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



30 april, 2009

Utan några som helst vetenskapliga bevis

vill jag nog påstå att tumhållning hjälper.
Tusen tack för alla tummar och tankar!
3,8 var dagens värde. Märkligt att det kan stiga så snabbt på bara två dagar.
Jag genomgår inte cytostatikabehandlingar med någon större glädje,
men i ett större och längre perspektiv kan jag nog säga att jag är tacksam.
Nu ska jag stoppa i mig en massa tabletter mot illamående och sedan bege mig till sjukhuset.

Här skiner solen , hoppas den gör det på er också!

7 kommentarer:

Evas blogg sa...

Men så bra att du får göra din behandling. Även om det inte är något man önskar någon så är det ju nödvändig. Hoppas det ska gå bra idag. Varm tanke!

Lilla B sa...

Så bra att tumhållningarna gick vägen! Även om behandlingen och illamåendet är obehagliga så kommer det ju en ände på det och allt bir bra.
Ha en så fin Valborg det bara går!

Annika sa...

Visst, även om det är jobbigt nu så blir det bra i slutändan.
Hoppas att du slipper att må illa, verkligen!
Tänker på dig!!!

Monet sa...

Jag tror absolut på tankens kraft. Om många tänker på dig och skickar den här sortens energi och du själv också önskar att dina värden ska gå upp - så gör dom det.

Jag tror inte du kommer att må så illa den här gången heller! Lycka till!

reneesfotoblogg sa...

Det är konstaterat på vetenskapligt håll att varje ko är musikalisk. Då måste det ju också vara ett faktum att "hållda" tummar har effekt.
En bra sista april önskar jag dig och familjen.
mvh R

Tankevågor sa...

Vad bra att tumhållningen funkade! Du VET att jag håller mina för dig och att jag tänker på dig.

Hoppas nu att du slipper så mycket illamående den här gången.

En fin kväll önskar jag dig!

Lena sa...

Alla: Jag skriver ett svar till er all, för de blir väldigt lika. Jag tror på tankens makt och jag är ännu inte överbevisad om motsatsen. För varje behandling mår jag lite sämre och det är inte konstigt, för gifterna samlas ju i kroppen. Det tar tre till sex månader innan de är borta. Jag har därför bett att få lägga om schemat lite, till efter Kristi Himmelfärds helgen och efter srtudenten. Vem vill må illa på en bloggträff och studentfirande?
Jag vet ju att illamåendet klingar av, så det går att hantera,även om gårdagskvällen inte var någon höjdare. Kram till er alla!