Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



02 oktober, 2006

En alldeles vanlig måndag

Ja, hur ska jag ta mig ur det här? :-) Det får bli en ostrukturerad , rakt av- redogörelse.

Morgonbestyr; 45 minuter inkl. 10 minuter blogg, redan här höll det på att gå åt skogen, sent ute.
Resa till jobbet: 45 minuter. Effektiv tid eftersom vi i bilen diskuterade förslaget till Lokalt Kollektiv Avtal. Jättekul en måndagmorgon.
Möte på BUK om just kollektivavtalet i 2 timmar. Vi blev inte klara, är inte förvånad.
Tog mig en kvarts rast för att besöka bankomaten, lång kö.

Tillbaka på skolan 10.30, förberedde lektioner, kopierade, lotsade en skolkande gosse till musiken, brandalarm - ut på skolgården och invänta klarsignal. Det gick fort för det var inbrottslarmet. Suck. Fortsatte att kopiera, stopp i kopiatorn. SUCK. Letade material i röran på mitt skrivbord. Rörigt är det, men för det mesta vet jag var jag har sakerna. Åt skollunch 15 minuter, drack en halv mugg kaffe på stående fot och sedan lektioner hela eftermiddagen från 12.10 till 16.00. Två so-lektioner – grupparbete- jag springer som en dåre för att hjälpa, hämta, lyssna och stötta. Denna gången har det fungerat bra, de är engagerade och vill mycket, lite för mycket ibland. Två tysklektioner – inget grupparbete, delade ut en fyra veckors planering som vi tillsammans kommit överens om och sedan körde vi hårt. Jo, jag hade väl lite rast mellan två lektioner och då ringde jag den skolkande gossens mamma. Återläsning om en vecka bestämde vi.
La ur alla tyskgrejor ur min ryggsäck och åkte hem under väldigt gäspande. Vi diskuterade just inte så mycket i bilen.

Hemma: Gått igenom post, slängt minst ett kilo reklam, ätit middag – den var klar! Jag har ju en hemmafru. Skrev en kommentar som svar på ett inlägg om självmord och dödshjälp. Åkte iväg till stan – spinningpass med yngsta dottern, hem igen, sett omväxlande på tv, tagit hand om tvätt och funderat över hur vi ska prata om våldet i USA, vapentillgången , Amish osv…
Funderat på om jag inte borde rätta lite. Dessutom lyssnat på/sett två lite intressanta program ett om film och ett om musik. Nu ska jag hänga tvätt och sen får det vara..

Slutsats: Jag borde vara disciplinerad och rätta med en gång, men jag är duktig på att skjuta upp det som går. Mina högar med rättningsarbete får ligga idag också, jag orkar inte rätta när huvudet inte är med. Högarna växer och jag kan inte se att jag hinner/orkar förrän på torsdag. Hoppas att det inte händer något som kräver min uppmärksamhet/deltagande för då vet jag inte

3 kommentarer:

Lilla B sa...

Du har inte då legat på latsidan, precis.

Lena sa...

Vad jag egentligen funderade över var om jag slösar tid på felaktiga saker och det gör jag nog inte, inte i går i alla fall ..

Linda sa...

Det var en dag som gick i hundranittio! Jag blev nästan andfådd när jag läste ;)
Ta´t lugnt...