Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



31 oktober, 2006

På väg

Tisdag , veckans värsta dag och jag ska snart åka till jobbet. Extra tidigt i dag på mitt nästanlov...
Ute är det mörkt och det regnar. Det regnar mycket, nästan horisontellt.
Sängen och sängvärmen är så mycket mer lockande.

En extra mugg kaffe och sedan bär det iväg, mycket som ska hinnas idag.
Efter alla mina egna utvecklingssamtal med elever ska jag på ett eget medarbetarsamtal.
Jaja, det är väl bra att prata, men jag har mina funderingar kring dessa samtal.
Jag måste hinna röja i röran på mitt skrivbord, målsättningen är att jag ska se bordsytan på några ställen och att jag ska kunna sitta där.

Sedan måste jag raskt hem, ska köra maken till sjukhuset, vänta i drygt två timmar och köra hem igen. Hinner nog klura ut vad vi ska äta till middag då. Ska ta med mig Maskrosungen av Sandra Gustafsson.

Idag kommer jag att vara på vägen, åtminstone bokstavligt talat. Jag ska köra minst 15 mil innan kvällen. Att flänga runt så här känns verkligen som tidsslöseri, men så är det ibland.
Jag lär inte vara ute i något snökaos, så ni andra som måste det, Ta det försiktigt!

Uppdaterat
Har haft ett trevligt samtal med chefen, där jag inledde med en längre utläggning kring huruvida utvecklingssamtal/medarbetardito är utvecklande och för vem i så fall. Min teori är att det är mest utvecklande för den som leder det. Samtalet stramades upp, inga utläggningar om ditten och datten, utan vi höll oss till väsentligheter som tex Vad är det absolut viktigaste i din profession för att du ska kunna fullfölja ditt uppdrag? Här skulle jag kunnat raljera och svara en bra lön, men jag är som sagt lite kritisk till det som följer på ett dylikt samtal, resultatet blir klent ibland, så jag tog frågan på allvar. Vad kan du ge dig själv i uppdrag att utveckla för att bidra till verksamhetens utveckling och resultat? och bästa frågan Vad skulle du prioritera om du var chef? Skulle vara väldigt intressant att veta vad resten på min arbetsplats svarar, vi är väl drygt 45 personer. Ytterligare 17 frågor senare gick jag därifrån och röjde på mitt skrivbord, har säkert frigjort en 50 x 75 cm stor yta så jag är nöjd.
I väntrummet läste jag nästan 100 sidor i Sandras bok, väl utnyttjad tid.
På hemvägen fyndade vi lite på Gengåvan, köpte bla en bättre begagnad sulky till bonusbarnbarnet, som kommer i morgon.
Och det blir broccoligratäng till middag.

Nu ska jag ut med hundarna, skulle behöva ett riktigt regnställ, sådant som yrkesfiskare har, för här har himlens portar öppnat sig.

Sen ska jag slänga mig i soffan och helst inte göra något mer idag.

5 kommentarer:

Lilla B sa...

Jäkligt otrevligt väglag idag. Tjockt snöslasklager. Två träd som blivit alltför snötyngda hade legat över vägen men var lyckligtvis uppsågade. Två bilar kvaddade i diket. Allt på bara 4.5 mil.
Sent arbete i eftermiddag - inte lockande alls.
Får se vad hemvägen bjuder på.

Lena sa...

Just sådant väder är jag glad att slippa, men de pratar om snö här i morgon. Dags för däckbyte, nu går det inte att skjuta på.

Linda sa...

Vad är Gengåva?
Det låter fint, på något sätt.

Lena sa...

Det är Erikshjälpens secondhandbutik. I Skövde är den jättefin.

Linda sa...

Aha! Det ifnns inga trevliga Second Hand här, inte som jag hittat i alla fall.