Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



18 oktober, 2006

Får jag presentera Barbro


Yngsta dottern har som sagt flyttat hemifrån. Hon har skaffat eget "hushålle", precis som Lotta.
Jag tror inte att hon längtar hem så ofta för hon har pojkvän och sedan en vecka tillbaka också katt. Med Barbro är det noga, rätt mat, inget hoppande på bord och hon kan inte lämnas ensam någon längre stund. Bra att de tar det på allvar, men något annat hade jag egentligen inte väntat, för dotter J är en mycket noggrann männinska.

Undrar när vi får vara kattvakter? Är inte så säker på att det ens går. Våra två hundherrar har mycket jaktinstinkt och det är dumt att chansa.

Åter till rättningen, jag hinner en kvart innan hundarna vill ut.

7 kommentarer:

Lilla B sa...

fasligt söt Barbro

Lena sa...

mmm, vi kallar henne Babsan, det uppskattas inte så mycket ;-)

qi sa...

Vilken fin liten Barbro... eller Babsan..

Kände en gån en katt som hette Birgit, men det ville ingen kalla henne så det blev Bäbis i stället. :-)

Anonym sa...

.....men så søt : )

Linda sa...

Men så ljuvlig!!
Barbro, det var min dagmamma det ;)

Anonym sa...

Det var väl en av de sötaste katter jag någonsin sett. Och samma namn som min lekskolefröken!

Anonym sa...

Jag älskar katter! Vilken underbar liten sötnos! Nu blir jag avundsjuk!
Precis som qi skrev i sin kommentar kände jag också en liten "Birgit"-kisse en gång...Ovanligt kattnamn, det är minsann Barbro också.