Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



24 november, 2006

Att få ordning på tillvaron

Tusen, nåja många, saker måste göras , man vrider och vänder på sig och allt som går att trixa med. Jag planerade allt så bra.
Jag tar ut lite komp! Tisdag och onsdag borde räcka. Då hinner jag rätta undan, sova lite längre, gå långpromenad med hunden i DAGSLJUS och ta hand om mig själv.
Inte blev det så...
Jag var visserligen inte på jobbet, men var barnvakt åt ett ljuvlig 10 månaders bonusbarnbarn... inte fel alls om det inte hade varit för allt det andra. Okej , det är bara att njuta av den uppkomna situationen, tänkte jag och njöt. Jag kan nog skynda mig från jobbet på torsdag och komma hem hyfsat tidigt.
Så gjorde jag, kom hem i dagsljus och då får jag inte upp någon av ytterdörrarna! Den ena hade gått i baklås och i den andra dörren satt det en nyckel på insidan.
Då bröt jag ihop, lite grann...och svor en lång ramsa. Fick inte tag på maken förrän efter nästan två timmar.
Vad att göra? Jo, en långpromenad med hunden är väl en bra idé, tänkte jag. Så vi gick en längre runda i skogen. Jag iförd kjol och kappa. Tur var väl att jag hade stövlar och inte något högklackat. Jag anlände hem ungefär samtidigt med maken, uppfriskad( lite ironisk - jag frös som en hund om uttrycket tillåts).

Det blir sällan som man planerar och just nu funderar jag över vad ödet, eller vem det nu är, har i beredskap åt mig denna helgen.
Trevlig helg ni andra som får gjort det som är tänkt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu blev jag nyfiken hur kom maken in då? Fick han klätra in genom fönstret? :-)

Hoppas helgen fortsätter bättre!

Anonym sa...

Menade inte att vara anonym.

Lena sa...

Nä, han har liksom magiska händer...det är väl därför det inte varit speciellt angeläget att byta lås...förrän nu. Jag tror att han anade mitt lilla(?) utbrott när han lyssnade av sitt mobilsvar.

Tack ;-) känner mig lite härdad nu.

Linda sa...

Det var väl den här helgen som var fri och oplanerad?
Se det gillas inte, då måste något jäklas med en...
Hoppas dock att ni får en riktigt, riktigt skön helg. Kramkram