Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



05 november, 2006

Upplopp

Nu börjar upploppssträckan.
Jag tror att jag skymtar,
men bara skymtar julen vid målsnöret.
Mycket ska hinnas med innan dess.

Idag blir en racermåndag.
Mycket ska fixas; dagens lektioner ska helst vara inspirerande. Det är ju inte bara jag som ska hålla modet uppe fram till nästa lov, planering inför kursen till Irland. Jag måste ordna med lektioner till vikarien, hitta papper som jag ska ha med mig. Avsluta utvecklingssamtalserien med två samtal som inte blev av innan lovet.

Senare på kvällen ska vi och delar av släkten fira äldsta dottern som fyller 21 i morgon. Kalas på en måndag, känns som ett väldigt bra sätt att börja en vecka på. Min stora , lilla flicka blir 21... det är ibland svårt att ta in, men så är det.

En bra vecka tillönskas alla, hemma, på nya eller gamla arbeten.
(Jag har varit på mitt i många år nu... 22 år till jul.)

5 kommentarer:

Lena sa...

I morgon är en annan dag som det heter.

Lilla B sa...

Ha en riktigt trevlig vecka du också!
Själv var jag kvar 26 år på samma ställe innan jag bytte....

Anonym sa...

Julen är här innan vi anar! Snabbt kommer det att gå, pust! Dottern 21 år---jag förstår att det känns STORT. Antar att det känns som igår som hon var liten, eller hur?

Linda sa...

Och jag som tycker att jag har varit länge på mitt - drygt 11 år. Men så började jag ju direkt efter skolan också...
Skönt att jag är i gott sällskap.
Grattis till mamma och dotter på födelsedagen!
Kör du också den där ramsan varje år?
"Tänk, för X antal år sedan osv..." :)

Jill Wegerup sa...

Låter som inspirerande om än lite för mycket att göra-vecka. Trevlig vecka på dig också.