Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



04 november, 2006

Det är kul att ha hund...

I morse, när det ljusnade, vaknade jag av konstiga ljud. Det lät som om någon möblerade om i köket.
Det tog en sekund innan jag förstod.
Hunden!
Hans sätt att sysselsätta sig alt. tala om att NU är det dags att gå upp, Kom igen!
Nu hade han burit runt vedklamparna, hela köksgolvet var dekorerat. Det var bara att börja plocka. Jiippii! En ny lek! Ungefär som att flytta hopkrattade äpplen.
Det tog en stund innan jag övertygat honom om att jag faktiskt inte var glad.
Nu är köket städat, vi har varit ute och det är lite lugnare, men bara lite.

I saknar Lejonkungen som flyttat till Småland. Det kan jag ju förstå att det inte är lätt att helt plötsligt bli ensam hund, när I alltid har haft minst en hundkompis hemma. Det är klart att vi sysselsätter honom, men det handlar om att hitta rätt balans.
Igår var inte rätt balans - då "förbättrade" han en av våra ganska nya köksmattor.

Det är kul att ha hund...faktiskt

2 kommentarer:

Linda sa...

Vilken idé. Nämen jag flyttar runt lite så att de vaknar...
Samtidigt som det kan vara lite stökigt så kan man ju inte annat än le, de är så charmiga.
Hoppas Ni får en bra dag.
Det ser så fint ut på bilderna lite längre ner, ute i snön.

Lena sa...

Det blir säkert en bra dag, men det töar... Just nu är I på promenad. Han har stirrat runt i köket för han såg två RÅDJUR genom fönstret.