Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



25 november, 2006

Helgpaus, fast ändå inte.

(Ser ni hur huden , barken menar jag, veckar sig)
Vaknade brutalt i morse av att en hundleksak, en sån där mångfärgad trasselsnodd med många knutar, slängdes i huvudet på mig. Hann precis parera, så det blir ingen blåtira. Det var I, som på detta vänliga, stillsamma och milda sätt ville tala om för mig att nu var det minsann ljust.
Sova längre får jag göra en annan gång, på jullovet kanske... drygt tre veckor dit... känns som väldigt lång tid.
Denna helg har förvandlats till en projekthelg - har döpt om måste till projekt - i ett anfall av självbedrägeri. Därför blir det inget bloggande vare sig här eller någonannanstans förrän tidigast sent på söndag kväll ( tidigast sent... det var tjusigt). Huta åt mig om ni märker att jag fuskar.
Nu ska jag på jakt, hoppas att jag hittar den lilla rest av självdiciplin som jag tror, märk väl bara tror, finns gömd någonstans. / Panter , blivande flitig myra, ska bara dricka lite kaffe först...


10 kommentarer:

Anonym sa...

Exakt en sådan trasselsnodd brukar jag också få i ansiktet när jag vaknar då hunden V varit på besök. Bra sätt att vakna på tycker jag...

Anonym sa...

Ha en trevlig helg och försök gör det bästa av den, trots alla - hm - projekt!

Linda sa...

Du skulle väl vara ledig och fri utan några måsten och annat??

Det skulle jag också, men jag har storstädat hela huset... ;)
Nu efteråt är det jätteskönt!

Annika sa...

Ibland är projekt-helger ganska sköna, men jag hoppas att du får lite vila också!
Och ja, bara tre veckor kvar till jullovet!

Lilla B sa...

Här gick städprojektet i stöpet redan på förmiddagen. Annat kommer emellan. Så tycker jag det är alltsomoftast. Planerna grusas. Det brukar ordna sig ändå.

Bloggblad sa...

Projekt ja... för mig är det Projekt Vila som gäller. Om jag ska orka med advent och lucia... och julinsjungning och sång vid krubban...
Ha det så skönt!

Jill Wegerup sa...

Coola bilder. Låter gulligt och roligt med hund. vi kan tyvärr inte ha ngn på grund av jobbtider... =(

Anonym sa...

Så här i efterhand - söndag kväll! - önskar vi att helgen har blivit lika bra som du önskade dig! Allt gott från tillg. beardisarna BARON och FALSTAFF med husse Bengt

Lena sa...

Ja, projekt eller måsten, lite gjort blev det. Jag är emellertid en riktigt tidsoptimist så det finns alltid en känsla av att ha hunnit mer.

Slottsträdgårdsmästaren: Helt Ok att bli väckt av hund, men vår jycke har en faslig snärt på sitt trassel.
Torun : Tack. Det blev en ganska bra helg, faktiskt.
LindaLotta: Städat hela huset? Det skulle ta mig en vecka minst. Jag har röjt i en hall.
Annika: Jodå, jag har sovit middag och köpt några julklappar, så lite ledigt kändes det.
Lilla B: Ja det är just det, det brukar ordna sig. Därför skjuter jag på det..
Bloggblad : Hoppas att du vilat, så du orkar.det måste vara ansträngande med ett så säsongsbetonat fritidsintresse.
Jill: Någon gång i framtiden ska du se att du kan ha hund.
Bengt, Baron och Falstaff. Det blev bra. Vi har hunnit med långa vändor i skogen, en i regn och en i solsken, så det jämnade ut sig.

Lena sa...

Jill, jag glömde: Det är martallar i Särdal.