Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



15 november, 2006

Dublin del 2 - hus






Hotellet, en bit utanför centrum, 15 minuter med buss. Bodde på 4:e våningen med finfin utsikt. Helt OK rum. Ett riktigt gammalt hotell, med korridorer, halvplan i ett enda virrvarr. Brandlarmet gick fem gånger, ingen brydde sig.
"Something is overheated" Jojo, det var fel svar
för en bunt lärare som tränar utrymning med elever varje år











En alldeles vanlig gata. När vi tjuvkikade in kunde vi se att de flesta hade enorma plasmaskärmar i sina livingrooms. Vi såg bilden tydligt från gatan. Det var liksom lagom avstånd därifrån...










Framsidan tycks vara viktigast. Dörrarna är fantastiska, hann aldrig ut i dagsljus för att fota, såg dem bara genom bussfönstret. Det grämer mig.















Allt och lite till, ser ingen linje i planeringen och utsmyckningen av detta hus, men charmigt är det.














Riktigt vackert och mycket höst.











En del av Christ Church: Bilarna åkte här inunder. Tittade bara som hastigast in i kyrkan; 5 Euro i inträde... då får det vara. Typiskt svensk reaktion tror jag, är van vid att det är gratis. Dumt, för vilken verksamhet klarar sig utan pengar, inte ens den med högre kontakter, verkar det som.








Trinity College, andakt och tradition. Stort område centralt i Dublin. Skulle inte ha något emot om någon av flickorna studerade här.Rolig affär vid biblioteket. Här var inträdet till biblioteket 8 Euro. Den kostanden skulle jag ta, om jag verkligen hade haft tid att titta på 200000 böcker.

3 kommentarer:

Linda sa...

Vilka fina bilder du har tagit!
Tycker det verkar som om du har hunnit med en hel del trots intensiva dagar.
Vackert väder också :)

Lena sa...

;-), med fokus på uppgiften och fingret på kameraknappen så hinner man rätt mycket. Central Dublin är rätt litet och jag hann inte allt... tex inte National Gallery, men jag ska ju som sagt dit igen... någon gång

Elisabet. sa...

Tack snälla som tog oss med .., till Dublin i allmänhet och Irland i synnerhet tänker jag ta mig någon gång.