Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



22 november, 2006

Livstecken från barfotadottern - kan se ut så här.


"Ett land av kontraster...
kan man MINST sagt kalla Thailand. Igar var vi som sagt pa "Sydostasiens storsta marknad" - klassik marknad med sma stand, mkt folk, forsaljare att pruta med, trangt och varmt. Senare pa kvallen begav vi oss in till centrum med skytrain (typ tunnelbana fast en bra bit over jord..) och kom fam till ett av Bangkoks shoppingcenter...... och VILKET SHOPPINGCENTER..kunde arligt inte forsta att jag var kvar i Thailand. Pa oversta vaningen lag bion - eller ja, jag tror att det sammanlagt fanns 23 salonger, om inte fler, de som jobbade dar sprang omkring i kostymer och headset.... och vi satt dar i shorts och tshirt och kande oss jvligt malplacerade... Bion borjar, vi satter oss pa vara platser (stolar som gick att falla bakat) och reklamen borjar, det ar dock sa jkla hogt att vi far riva sonder en resebroschyr och stoppa oronen... filmen var helt ok och lyckliga och nojda tog vi skytrain tillbaka;nu behover jag en dusch!!"
Jodå, hon har det bra. Just nu på väg till någon strand, ska väl inte vara så svårt att hitta kan jag tänka...
...bara liiite avis.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hon har det nog hur bra som helst. Vad roligt för henne att slippa den mörka svenska hösten.

Linda sa...

Å så skönt det låter... Spankulera omkring på någon marknad, se någon bra film och ja, imorgon, då badar vi nog...
Jag vill också!!

Annika sa...

Verkligen härligt för henne! Låter som en skön tillvaro.

Lena sa...

:-) jaa, jag vill också, men är ju ändå lite med på resan.

Jill Wegerup sa...

Låter som hon har det alldeles underbart. Bittert kallt här i svedala.