Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



08 oktober, 2007

Frost


Det är bara så vackert ute. Att få börja veckan så här känns toppen. Det stärker mig i mitt beslut om att nu får det vara slut på såsiga dagar, då jag hasar fram i morgonrock en bra bit in på förmiddagen och får väldigt lite gjort.
Det kanske inte kommer bli så väldigt mycket utfört, men lite är bättre än inget alls, för det hänger på orken. Det känns ändå som hjärnan är piggare, att både utförardelen och minnet piggat på sig.
Jag tror faktiskt att jag ska göra en lista :) mest för glädjen att kunna pricka av.
Nä, nu ska jag röja i köket och köra igång några tvättar. Det är ju torkväder...



Ha en fin måndag!

9 kommentarer:

Linda sa...

Så härligt att du har fint väder, sol gör så gott!
Det kvittar egentligen hur varmt eller kallt det, bara man kan få solljus på näsan.

Du, den där listan - den är väl inte alltför krävande?
Var rädd om Dig. Kram

Lena sa...

Jo, ljuset är nyckeln. Det gör mig mycket lättare till mods.
Listan.. tja den kan nog räcka ett par dagar med mitt tempo.

Evas blogg sa...

Härlig bild med träden i solljus. Här har nästan alla löv ramlat av i dagens starka blåst. Jag känner igen mig i det du skriver om att gå i morgonrock halva dagarna. jag gör det ibland men mår inte bra av det, blir så degig så jag orkar inte göra någonting. Lycka till med din lista!

Bloggblad sa...

Fina bilder! Här har det varit ljuvligt vackert i dag. Har försökt suga i mig solskenet på väg till och från bil och skolor... sen blev det bara soffa... är totalt slut efter helgen.

Anonym sa...

Här har det också varit härligt väder. Det är så höstarna ska se ut! :)

Anonym sa...

Åh vilken fin bild på allén.. :)

Amber sa...

Ta det lugnt! Det där med att man ska göra så mycket kul är ju också ett krav. Du är säkert trött i huvudet för att du inte sorterat när du nu äntligen får vila. Sitt och titta och tänk - det är bra för allt! :-)

Annika sa...

Älskar dina bilder! Och så måste det ju ändå vara härligt med frost (du vet att jag avundas dig).
Ta det nu lugnt, och skynda långsamt med listan!

Lena sa...

Listan är mest till för att få lite struktur. Jag flänger inte omkring, jag lovar.