Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



30 oktober, 2007

inlägg 499 - en bit himmel

Uppdaterat 31 oktober

Att annonsera att nästa inlägg är nummer 500, var kanske lite förhastat. Jag ställer helt plötsligt en massa krav på mig själv. Dumt och onödigt, jag vet, men lite så känns det ändå, även om jag försökt tala förstånd med mig själv. Vad ska då ett sådant jubileumsinlägg handla om?

Jag ska sova på saken, men troligt är att det kommer att handla om foto, funderingar och glädjeämnen. Det är nämligen de etiketter jag använt mest, så då faller det sig naturligt.

Jag trodde faktiskt att jag hade skrivit mer om elände, som städning och andra stånk- och stönhändelser än vad jag gjort. Jag tycker nämligen att jag drabbar er med utgjutelser kring dylikt, eller så har jag valt fel etiketter .
Så; som vi säger på tyska: Bis morgen!


Fantastisk himmel i kväll... maken hade tålamod att testa inställningar.
Klicka och du ser stjärnorna. Det röda som skymtar bakom trädet är ett vindkraftverk.

9 kommentarer:

Lilla B sa...

En fantastiskt fin bild! Blir nog kallt som attan när man ser stjärnhimlen så klart.

Bloggblad sa...

Det var häftigt! Jag som älskar stjärnhimmel men sällan ser nån. Och nu sen grannen satte upp sin strålkastare i flaggstången är det slut.
Jag skrev till honom och bad att han kunde släcka den efter 21 när det är stjärnklart, men han låtsas inte om att han fått nåt brev...

Linda sa...

Vilken vacker bild och så fint man ser stjärnorna.
Bor man som vi, på en åker (ja just det, du vet ju hur här ser ut:)) så föräras man ofta med en vacker stjärnhimmel, men aldrig att jag har fått dem att fastna på bild.

Annika sa...

VILKEN fin bild!!! jag klickade upp den, och ja, visst syntes stjärnorna!! Underbar!!!

Lilla B sa...

Du! Nu väntar jag/vi med spänning på jubileumsinlägget!

Lena sa...

Det är just det, det förpliktigar :)

Evas blogg sa...

Alltså, hur får man till bilder med stjärnhimlen på? Jag har testat men kan inte!! Jättefin bild.

Cattis sa...

fin bild. Kul när man får med det man ser. Inte alltid lätt.

Lena sa...

Du bör ha ett stativ till kameran och möjligheter att ställa in på nattfotografering alt. andra mauella inställning, för annars blir det oskarpt. Just det där med slutartid och annat har jag inte riktigt satt mig in i. Maken säger nog en gång i veckan att jag borde läsa manualen....