Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



24 oktober, 2007

Not my business

Sett Uppdrag granskning...om de usla villkor som de som arbetar med städning på hamburgerkedjorna har.
Slaveri.

Fruktansvärt att ingen (?) på gräsrotsnivå bryr sig. Vilken människosyn.
Chefer på hög nivå hade ingen aaaaning.. ..

Att det ska till ett teve-program och dålig publicitet för att något ska hända.



Har ni inte sett programmet försök att se en repris eller på svt:s hemsida.

4 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Klart att cheferna kände till det där!


DMH/Samuel

Lena sa...

Visst gjorde de det, bara pinsamt att dem ljuga/låtsas annat i teve.

Elisabet. sa...

Tur att man inte är någon hamburgerätande person .. iaf inte där ..... Man skäms ju ögonen ur sig att sånt kan hända i vårt land!
Mannen som hade arbetet i flera år och med sån skitlön!

Lena sa...

Visst är det så! Jag skäms jättemycket.
Ibland funderar jag på om jag är väldigt blåögd, när jag tror att sådant inte förekommer, i alla fall inte inte någon större utsträckning...