Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



30 oktober, 2007

Sol och friska vindar

Tyvärr blåser alla löven åt fel håll, in i trädgården i stället för ut på fältet. Har jag tur blåser de ihop till fina högar....
Det är inte bara vi, människor och hundar, som hukar oss i vinden, utan också de växter som tror att det inte ska bli vinter.
Nu ska vi åka över "berget" för att handla bla en bänkskiva till mitt nya långa skrivbord. Jag behöver plats till alla mina rättningshögar som irriterar somliga :) här hemma.

4 kommentarer:

Villa Nian sa...

Jag håller tummarna att löven blåser ihop i fina högar :-). Vem vet den kan fungera :-)

Lena sa...

:) Lite optimistisk skadar det ju inte att vara...
Just nu ligger löven i hyfsat långsmala krattningsvänliga remsor. Får se om de ligger kvar så på torsdag...

Tankevågor sa...

Det kanske går att dressera dem, löven alltså?

Det låter väldigt bra med ett låååångt skrivbord. Det skulle jag också behöva ha.

Lena sa...

Japp, det ska bli tre meter...