Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



26 oktober, 2007

Lovlängtan

Alltid när det närmar sig lov längtar jag till havet, vindarna och horisonten. Det var tänkt att fara söderöver, men så blir det inte, så nu får jag fortsätta att längta till påsklovet... och dit är det långt. Det är helt enkelt för mycket att göra här hemmavid, så även om vi trycker in en resa på ett par dagar så blir den inte den avkoppling som var tänkt.

Efter att ha segat i flera veckor har jag bestämt mig för att det faktiskt ska bli något gjort det här lovet. För en gångs skull är jag ju hyfsat pigg också, värre är det väl med maken, som också tagit semester. Borden/måsten några timmar om dagen och resten av tiden bara sånt som är kul, böcker och film tex. Det kan väl vara rimligt?
Det var ju min tanke att jag under min sjukskrivning skulle läsa flera böcker och se alla osedda filmer här hemma, menmen... hyllmetern med böcker finns kvar och filmerna har samlat damm.
Nej, nu ska jag stryka, slänga kilovis med reklam och sedan ska vi iväg på födelsedagsmiddag.
Skönt att slippa laga mat!

7 kommentarer:

Tankevågor sa...

Jag längtar också efter lovet. Först ska vi ha studiedagar måndag och tisdag med divesrse program. Sen på onsdag börjar mitt höstlov.
Det blir fyra dagar i London och bara en hemma till alla "måsten och borden."

Hoppas du hittar balansen mellan vila och saker att göra på ditt lov!

Lena sa...

Fyra dagar i London låter alldels utmärkt.Det är sånt man behöver mellan varven.
Våra två studiedagar är kvittningsbara -oach jag har att kvitta flera gånger om.

Trevlig resa!

Tankevågor sa...

Nu har jag lagt ut en bild särskilt till dig på min blogg. :-)

Lilla B sa...

Jag har bara ledigt nästa fredag eftermiddag. Skulle vara välbehövligt och skönt att ägna sig åt självvalda aktiviteter i lika självvalt tempo en vecka. Ha det gott! Och Västkusten ligger kvar!

Villa Nian sa...

Åhhhh, vad skönt det skulle varit med lite lov....

Passa på och njut lägg inte in för många måsten :-)

Bloggblad sa...

Jag tillhör de lyckligt lottade kommuner där ledningen insett att vi behöver en veckas ledighet allihop.
Precis som du har jag tänkt göra en del nyttigheter, fast de ska inte bli många.... bara så det blir framkomligt i tvättstugan - att jag inte får dammallergi och så att de slutar lukta illa ur kylskåpet...
Sen ska jag bara skriva liiiiite och vila myyyyyycket. Promenera... mmmm. Jag är också glad över att jag inte känner mig så slutkörd som jag kan bli ibland. Kanske för att jag lärt mig sätta stopp? Säga nej...

Lena sa...

Arbetar man i skolan så blir man rätt snabbt beroende av lov. De är vattenhålen på vägen, som jag tror att så många fler skulle behöva.

Londongirl: Jag susar dit och tittar!

Lilla B: Att få välja takten själv är jätteviktigt, om sedan själva aktiviteterna är självvalda, det vete sjutton. De som kallas måsten pockar på, men jag kan ju iaf välja ordningen:) Jo, västkusten finns kvar, men jag vill ha hav och orisont. Att sätta sig vid en sjö är INTE samma sak. Å andra sidan har jag ju kort... Hoppas att det blir en överkomlig vecka ändå för dig.

Tina:Jo, jag ska njuta också. ska faktiskt till Gbg en hel dag alldeles själv. Lycka till Tina! Jag tänker på dig.

Bloggblad:Ledigheten behövs. Jag ska också göra det mesta i maklig takt och se till att jag är ute. Det är ju det där med syret.