Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



28 oktober, 2007

Målbild

Den här bilden ska jag bära med mig i dag, för i dag är en måstedag.
Fokus på uppgifterna. Bilden ska påminna mig om att det finns många andra väldigt fina dagar.

Det ska nog gå bra. Vädret är trist och dagen extralång.
Alldeles strax ska jag rasta hundar. Just nu har vi fyra stycken,två egna och två på besök i fjorton dagar. Att bara ta hand om dem tar sin tid.
Sedan är det flyttstädning för hela slanten. Att flyttstäda är mer tacksamt än vanlig städning. Det syns så tydligt vad man gjort och det är rent från saker. Ja, i det här fallet är jag väl inte så säker på det sista, men mer lättstädat än vanligt bör det vara.
Nä, vi har inte flyttat. Det skulle krävas månader av förberedelser, läs utresning.
Yngsta dottern och pojkvän har på ett mycket smidigt sätt lyckats byta en stor etta mot en tvåa på samma adress fast tvärs över gården. Som alltid i dessa sammanhang är det bråttom. Det ska skiftas helst på samma dag och så måste man ju (?) måla och tapetsera om, innan man flyttar in. De har slitit i veckan ungdomarna, så jag lovade att städa ur den gamla lägenheten och det måste ske i dag.
Nä, nu finns det ingen återvändo;ut i det gråa! Just regnar det inte, alltid något.
Ha en fin och skön söndag ni andra!
Jisses! Vad jag kommer att känna mig nöjd, när den här söndagen är slut :)
UPPDATERAT
Allt är klart , lägenheten tömd och städad. Jag drog en lättnadens suck på vägen hem. Nu är det "bara" det attans tunga pianot kvar, sedan kan man nog betrakta yngsta dottern som färdigflyttad för denna gången. Äldsta dottern har aviserat flytt till Malmö efter jul, men den dagen den sorgen.
Nu ska jag slänga mig i soffan och titta på film. Läsa och kommentera bloggar gör jag nog i morgon, när jag har datorn för mig själv.
En fin söndagskväll tillönskas alla ni andra.

9 kommentarer:

Tankevågor sa...

Skönt att det "bara" är en etta som ska städas. Hoppas det går bra med flytten! Jag har också flyttat i samma hus/adress en gång. Vi bytte en trea mot en stor lägenhet bredvid. Kom ihåg att vi flyttade pianot mitt i natten.....rullade in det, tvärs över farstun. Jättebekvämt. Behövde inte ens ta hissen. :-)

Lena sa...

Här är det ett piano som ska upp på tredje våningen. Dottern köpte det för några veckor sedan. Det problemet, sex halvtrappor, har vi inte löst än...Just nu står pianot hemma hos oss på landet.

Evas blogg sa...

Känner igen det där, barn som flyttar än hit och än dit. Själv förberder jag lilla butiken, idag har vi målat väggar, putsat fönster...en fysisk trötthet har nu infunnit sig. Ganska skön. Hoppas det gått bra med din städning!!

Amber sa...

Vojvoj! Jag hatar att städa. Det är en av de yttrst få saker jag hatar. Därför har jag, efter väldigt många om och men, anställt en städerka från och med i morgon. Känns som en befrielse!

Hoppas du fixar det där någorlunda lugnt!

Bloggblad sa...

Jag kan precis känna hur det är - mina ungar har flyttat en del (för att inte tala om alla gånger jag själv gjort det). Nästa vecka är det dags för den ena igen... men då har jag anmält förhinder. Jag sjunger då!

Här har solen lyst och de sista bladen har singlat ner. Och jag tog extratimmen till en skön promenad.

Linda sa...

Jag känner igen den där bilden... :)

Jag skulle behöva flyttstäda, fast att vi bor kvar.
Det är aldrig så rent som när man flyttar eller flyttar in ;)
Jag har ett piano till salu, nu har det åbäket gjort sitt och jag flyttar det aldrig igen!

Anonym sa...

Det är bra snällt att hjälpa till och städa!

Lena sa...

Att städa är ett nödvändigt ont. Det känns å andra sidan bra att hjälpa till, för våra flickor är duktiga på att ställa upp när vi behöver hjälp.

Eva: Det känns bra efteråt:) Hoppas vi får se bilder från din butik.

Amber:Att anlita städhjälp skulle jag gärna göra, men jag lär få städa undan/röja varje gång innan h*n kommer och då kan jag nog lika gärna städa också.

Bloggblad: Jo, så är det när man är ung, flyttlassen går ofta. Rätt att ta vara på det vackra vädret. Här är det gråmulet och trist.

Linda: Förstår att du känner igen bilden.Det var en de bästa dagarna i somras. Piano borde man inte få skaffa sig förrän man verkligen vet att man ska bo ett tag. När jag frågade dottern svarade hon " i alla fall ett år..."

Matilda: :) Du vet tjänster och gentjänster.

Evas blogg sa...

Bilder kommer!