Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



23 januari, 2008

Guldkorn mitt i veckan

I kväll har vi, mina närmaste arbetskamrater och jag, ätit gourmetmiddag. Vi besökte Hotell- och restaurangskolan i kommunen. Det var synnerligen gott och prisvärt.
Men det tog tid, nästan fyra timmar... Vi hann verkligen prata.




Det här åt jag inte, men det ser gott ut. Bilderna har jag lånat från några restauranger i Tyskland.

För att bara antyda lite så där, så att någon kan känna sig lite lätt avundsjuk :) valde jag chilimarinerat laxspett på pastabädd till huvudrätt.
Min middag (förrätt, varmrätt, efterrätt och kaffe) kostade 155 kronor. Då får man tåla att det tar tid. För ett stressad yrkesgrupp som skolfolk, var det ovanligt att sitta ner så länge, många skratt blev det.


I morgon tar jag bussen hem redan halv två och sedan är det ju snart fredag.

3 kommentarer:

Linda sa...

Det lät riktigt gott.
Och så härligt att ni kunde skratta och prata bort några timmar, utan att titta på klockan hela tiden.
Vi stressar för mycket ändå.

Unknown sa...

Mums! Chili, lax kan inte blir fel.
Maten på bilderna såg oxå underbart ut. Särskilt efterrätten!!!!
Visst är det skönt att bara få sitta ner och få äta något gott.
Lovely!

Lena sa...

Linda: Ja, det var lika gott som trevligt.

Rosvikstjejen: Lax är gott. Mmm, efterrätt är också gott och det är nog tur att jag är för lat för att göra det, så det blir inte så ofta, men då är det desto godare.