Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



05 januari, 2008

Trist, tristare, tristast

Varning!

Vill du läsa något trevligt och upplyftande ska du inte fortsätta att läsa här.

Mörkt, trist, blåsigt, väldigt blåsigt ... sicken trist trettondagsafton!
Inte ens det lilla vita och minusgraderna eller lax till middag lättar upp mitt humör!
För att riktigt ta ut allt elände ska jag nu städa.
Ska spendera lite (?) tid med dammsugaren och sedan ska strykjärnet få sig en omgång.

Hoppas ni andra har det bättre!


Skrev jag att det är skitkallt? Nä, men det är det.

8 kommentarer:

Tankevågor sa...

Men kära lilla Panter! Låter som du (vi) behöver muntras upp! För jag kan garantera att du INTE skullle vilja byta med mig....

Men i morgon är en annan dag och DEN ska nog bli bättre! :)

Cyberkram

Men tänk vad fint det ska bli när du har dammsugit och strukit!

Susanne sa...

Jag instämmer. Fast här i söder har det faktiskt börjat falla en hel del vitt uppifrån, vilket gör det lite mindre mörkt. Fjärrvärmens kollaps har däremot gjort det lite mindre varmt.

Lena sa...

Londongirl:Halva huset städat (fattar inte att vi har som mycket grejor överallt) och all tvätt struken, alltid något... bara lite kvar till i morgon.
Jag vägrar att börja terminen med en massa sånt som måste göras hemma.
Susanne: Har förstått att det är eländigt söderöver, men snön, om den nu får ligga kvar, lättar ju upp lite. Ingen värme ? Ojojoj, här eldar vi i vedspisen. Tyvärr är våra kakelugnar utdömda.

Villa Nian sa...

Trist är att jag snart måste gå till jobb....men bara för fyra dagar :-), nä just nu mår jag bra :-))!
Ser även fram mot att strycka för där ligger lite somriga saker osså:-)
*kram*

Det Mörka Hotet sa...

Ha, ha: kram på dig - och hoppas denna dag är något bättre!

Anonym sa...

Städa kan vara roligt ibland, men då ska man vara på ordentligt städhumör. Som inträffar kanske var tionde år.

Anonym sa...

Eländes elände! Jag tittar också ut och det är aningens snö på marken och blåsigt och kallt och frysigt, inte alls varmt och mysigt.

Men si, städar, det gör inte jag längre, det gör städerskan i morgon. En himla bra investering - kan rekommenderas. Det ändrade hela min höst, så stressen var det lägsta jag haft sedan 1632, trots massor av arbete och det vanliga runt julen.

Det är i alla fall totalt 16 minuter mer ljus idag jämfört med den 22 december (i Stockholmsområdet i alla fall). Hurra!

Lena sa...

Tina: Skulle jag ha strukit kläder till en resa, så hade jag lätt strukit hela familjens sommargarderob utan att knota. jag är lätt avundsjuk...

Samuel: Jorå, men ibland behöver man avreagera sig :)

Matilda: Ja, det är väl ungefär den tidsintervallen.

Amber: Sen du skrev sist om det kollade jag det, men jag bor dumt till för den sortens arbete, än så länge. 22 minuter det känns hoppingivande!