Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



14 januari, 2008

Är det ens någon idé? Ett pessimistinlägg

Att gå upp, menar jag.
Trött och vill bara sova mer.
Ständigt förkyld, hostar som en galning,
tror jag är inne på sjunde veckan nu
R2-virus
säger min bror , sjuksköterska på infektion.
Han meddelade också att
första fallet av influensan har diagnosticerats
häromkring.

En typisk j*vla måndag,
det är var det är.

... kardemummakaffe kanske hjälper lite...

Uppdatering
Sol och blå himmel ute
bus och mascara
hjälper en hel del

Uppdatering 2
Ni förstår kanske varför jag helst vill och bör vara själv på morgonen, åtminstone de första 45 minuterna.

5 kommentarer:

Annika sa...

Helt OK att klaga och ösa lite på bloggen ibland!
Förstår att det känns trist med en sådan långvarig förkylning (virus) sånt är inte kul.
Jag hoppad dock att solen och den blå himlen därute hjälper, lite, lite...

Linda sa...

Men - mår du fortfarande inte bra?
Lilla vännen.
Jag hoppas att du är hemma och tar hand om dig så att du kan bli ordentligt frisk.
Det är en underbar känsla när man känner att man faktiskt orkar utan att man blir anfådd för att huvudet är fullt av snor...
Krya på dig!

Lena sa...

Annika och Linda: Jag hade ingen hemma att gnälla på ...;) Det bättrade sig under dagen, humöret alltså. Förkylningen kommer och går, men hostan består. Det är trist och tröttsamt, men det finns värre saker här i livet.

Bloggblad sa...

Jag gick så långt under en period med många tidiga morgnar, att jag varnade min chef: Om jag ringer före 7 och säger upp mig, ignorera det då...
Ingen i familjen vill äta frukost med mig tidigt... Något mildare har jag blivit med åren, men akta dig när dottern var i tonåren och började diskutera p-piller och tältning med killar vid 7-snåret...

Lena sa...

Bloggblad: Skönt att det finns fler med liknande humör ;)