Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



19 januari, 2008

Storm


Håll i tupén eller hatten!

Här är det storm. Ett knäckt träd över vägen, vad jag kan se här ifrån.
Strömlöst i en dryg halvtimma nu på morgonen. Jag hann göra kaffe, så det var inte så farligt.
Det ligger på ordentligt. Huset jämrar sig och det viner i fönstren.
Om man , som vi, har innanfönster med fönstervadd och klisterremsor,
så kan det tjuta riktigt ordentligt.
På radion rapporteras ständigt om många nedblåsta träd över vägar häromkring.
Vi får väl se hur det slutar. Stormen ska kulminera om ett par timmar.

En fin lördag önskar jag er alla !


I dag blir det nog inte någon promenad. Det finns ju en hel del jag kan göra inne.
Om jag tänker efter ordentligt.

3 kommentarer:

Tankevågor sa...

Håll dig inne så mycket du kan! Har ni träd som står nära huset också? Hundpromenad inte att tala om alltså idag?
Var ute med hunden i morse inne i Stockholm och det blåste men inte så jättemycket än.

Ha det så gott och hoppas ni slipper mer elavbrott nu!

Evas blogg sa...

Hoppas det mojnar så du kan vara ute. Alla nedrasade träd låter inte kul. Här är det lugnt men snöar ymnigt.

Lena sa...

Londongirl: Nä, ingen promenix med hund, men en kortare utan, när det mojnat en aning.
Eva: Önskar allt att det hade snöat också.