Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



27 januari, 2008

Solen skiner


och jag ska åka till jobbet... trist men sant. Det är så typiskt! I går blåste det rejält och regnade på tvären mest hela dagen. Ingen promenad blev det, utan en massa fixande. Köpte två par nya skor. Båda mina tidigare vinterdito behagade ge upp veckorna efter varandra. Å andra sidan hade jag säkert inte gått ut, även om jag hade haft tid.

Efter skoinköp såg vi en match i USM . Ena systerdottern spelar i laget och det var spännande. De spelar i grupp och går vidare till finalpel om de blir etta eller två i gruppen. "Vårt" lag underskattades nog en del av de andra som är lag från elitklubbar. De vann sin första match, den vi såg. De kämpade verkligen som ett lag. Det var roligt att se. Den andra matchen förlorades med ett ynka mål. Systerdottern blev utsedd till sitt lags lirare. Idag återstår två matcher...vi får väl se hur det slutar.

Flyttkarusell har det också varit senaste tiden. Äldsta dottern flyttade till Malmö för att läsa engelska och yngsta dottern och katt har flyttat hem. Det är så gott att ha dem hemma. Bara vi kan lära Barbro, katten, att våga vara ute, så tror jag verkligen att vi inte kommer att ha några större musproblem. Ta i trä. Barbro verkar just nu mest intresserad av småfåglarna kring huset... Attans också! Jag har totalt glömt bort småfågelräkningen!
Nu måste jag ta tag i allt jag tänkt jag ska hinna för vi ska ju se en teaterföreställning, Den inbillade sjuke, dottern och jag ikväll.

7 kommentarer:

Tankevågor sa...

Vad kul att dotter med katt flyttar hem! Vad söta de är på bilden. Barbro lär sig nog vad som gäller till slut.
Men varför måste du jobba på en söndag??

Ha det så roligt i kväll med med Moliere!

Lena sa...

Barbro har idag vågat sig ut i rabatten brevid trappan, alltid något :)
Jag vill inte gärna åka de nstan 11 ilen tor för att jobba, men ibland måste jag. Idag handlar det om att förvandla mitt kaosskrivbord till något lite mer ordningssamt. Jag har inte så höga krav på ordning, bara jag kan sitta och jobba så är jag nöjd.

Linda sa...

Men snälla du, måste du verkligen jobba en söndag???
Fast det är kanske redan avklarat?
Hoppas ni får en trevlig kväll när allt jobb är gjort.
Och både dottern och Barbro är så fina på bilden!

Mildamakter sa...

Jobba en söndag? Så okul...hoppas att kvällen vägde upp det...och hälsa dottern välkommen till Malmö från mig ;o)

Lena sa...

Linda, Mildamakter: Ibland måste man bara... jag var nog bara där 1½ timma, så det gick an. Jo, de är fina flickorna,bilden är en av mina favoritbilder. Jag ska hälsa dotera.

Evas blogg sa...

Fina tjejer!! Men du: har du 11 mil till jobbet t o r??

Lena sa...

Visst är de!
Nja... 10, 8 mil tor om jag ska vara petnoga. Det tar ca 45 minuter i varje riktning. Dyra pengar, men bra ställtid.