Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



11 januari, 2008

Nu - klockan kvart över sex

mörker och regn
blåsten viner runt knuten
tänker på kvällen
och helgen

födelsedagar igen
sovmorgon
massor av skolarbete
det jag inte gjorde under lovet
förbannar mig själv

döttrarna flyttar
en till malmö och
en hem igen
skönt att ha en hemma

snart har halva januari passerat
när blir det ljusare på morgonen?


Kaffedags

************************************
Nu igen, fast senare, på eftermiddagen

Helt slut
måste nog sova lite
om jag ska orka fira makens födelsedag

I morgon får det bli tid och ork
till en ordentlig bloggrunda


Trevlig fredagkväll!

3 kommentarer:

Bloggblad sa...

Det blev ju prosalyrik av dina funderingar!

Själv slockande jag i stället för att röja som jag hade tänkt medan jag fortfarande hade arbetstakten påslagen efter jobbet.

Anonym sa...

grattis mamma
:)

Lena sa...

Bloggblad: ;) det visar hur korta mina tankar är på morgonen.
Hanna: tack vännen! Att du är uppe så sent :)