Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



10 januari, 2008

Vardagens små glädjeämnen




Jag hann hem innan det blev mörkt.
Det var t o m ljust en hel timma.
Det kan tyckas betydelselöst, men för mig
som bor i skogskanten vid vägens slut,
betyder det mycket.
Jag fick syre och kroppen kunde ladda lite ljus,
inte sol,
så bra var det inte
och hunden fick springa och nosa på alla dofter,
som en riktig skog erbjuder.


I morgon är det dessutom Fredag. (Det känns så viktigt att dagen är värd en stor bokstav.)

5 kommentarer:

Bloggblad sa...

I morse lyste solen när jag vaknade (ledig sovmorgon) Men jag hann inte ut på min runda innan den försvann - var ju tvungen att röja lite jul först - men jag fick en skön promenad med ganska hög himmel och dagsljus -regnet vräkte ner så fort jag hade duschat... men då störde det inte mig.

Hedgren sa...

Så flitigt... Själv har jag också kommit hem lite tidigare nån dag och - somnat på soffan...
Men, ljusare tider stundar och det kommer säkert att bli promenera av vad det lider!
Ha en skön helg!

Lena sa...

Bloggblad: Synd på solen, men skönt att slippa blötan. Jag klarade mig nästan från den.
Hedgern: Flitigt vet jag inte, mer nödvändigt. Är precis slut jag med när jag kommer hem. Vi går ju mot ljusare(?) tider så det hinns nog med, promenerandet.

Anonym sa...

Åh, vad jag gillar din vinterbild "Januarivila". Det är just nu min längtan snö och sol.

Lena sa...

Bibchen: Tack, jag tog den en kall januaridag , 25:e tror jag, förra året. Det var strålande sol och 15 minusgrader.