Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



15 januari, 2008

Undran

Funderar allt oftare över om min yrkesbeteckning är fel.
Jag sysslar för mycket med annat.

I förra veckan handlade det om smällare på olämpliga ställen.
I smörasken i matsalen.

Idag har det varit skor på villovägar.
De är återbördade, men frågan är hur de hamnade i skolan.
På vilka fötter gick de dit?
Inte ägarens i alla fall. Det är det enda jag är säker på just nu.
Fortsättning följer i morgon.

Jo, jag arbetar som lärare.
Lite då och då.

Uppdatering
Skorna på vift- händelsen är utredd.
Den skyldig* har erkänt och den berörda mamman har inte ringt.
Konstigt, hon ringer nästan varje dag annars....

7 kommentarer:

Evas blogg sa...

Du har fått en umtärkelse!! Finns att hämta hos mig :-)!!

Evas blogg sa...

Utmärkelse, ska det vara...ju.

Anonym sa...

Jag brukade undra det på det tiden när jag gick som lärarvikarie. "När kommer jag till lära-utdelen?"

Jill Wegerup sa...

Mer och mer uppfostran har det blivit för er då föräldrarna själva inte sköter det.

Annika sa...

Ja, verkligen...håller med det som Jill skriver. Tycker det är för bedrövligt, faktiskt...

Tankevågor sa...

Känner igen det där...
Men trots allt det där "extra" så älskar jag det här jobbet. Jag inser om och om igen att vi har en sån viktig roll i barnens (och även föräldrarnas) liv många gånger.

Lena sa...

Eva: Tack :)

Matilda, Annika och Jill: Vi lever idag i ett annorlunda samhälle, men det är verkligen så att vissa föräldrar har abdikerat, tyvärr...

Londongirl: Jo, jag trivs också, men periodvis är det frustrerande att behöva vara mer utredande polis? än lärare. Visst är det så som du skriver att vuxna i skolan är viktiga för elever och föräldrar.