Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



25 april, 2009

Dagar i Paradiset

De här dagarna kan sammanfattas med ord och bilder; trädgårdsarbete, oljning av utemöbel, städning, muslortar, vädring av sängkläder, sol, fågelkvitter och ett nästan lugnt Kattegatt.
Efter gräsklippningen var mina armar så trötta, att jag inte fixade att hålla kameran still. Den här strandskatan stod så fint på stenen, men när jag kom, blev den blyg och vill inte vara med på bild.
Utsikt från köksbordet


Precis så här var det. Jag har inte gjort något med bilden.
Nu väntar nästa trädgård, får se om musklerna vill samarbeta.




11 kommentarer:

Hedgren sa...

Ljuvliga bilder och jag förstår att du haft en ljuvlig tid! Det är du värd!!!

Evas blogg sa...

Ni har er stuga i paradiset! Helt underbara bilder från en plats som verkar helt underbar.

Tankevågor sa...

Underbara bilder! Vilken fantastisk plats ni bor på där vid havet!

Klimakteriehäxan sa...

Underbart fint. Saknade INTE fotot på muslortarna.
Trevlig helg.

reneesfotoblogg sa...

Där ser du vilka knä jag har!
Men jösses vad gräset var långt!
mvh R

Linda sa...

Åhhhh... Vilken lycka!!!

Bloggblad sa...

Lite annan utsikt... men annars samma...

Humlan sa...

Jag känner hur lugnet och välbefinnandet sprider sig i mig när jag ser utsikten från köksbordet!

Lena sa...

Hedgren: Ljuvligt var ordet :)

Eva: Så är i Halland. Jag tror att Elisabet håller med.

Londongirl: Jag är bortskämd. Jag skulle inte kunna tänka mig en stuga utan hav.

Klimakteriehäxan: Det har varit värre med muslortar andra år, men trevligt är det INTE. Jag fattar inte varför de måste äta på textilier. Det kan väl ändå inte vara någon näring i ett överkast?

Renée: Jag skriver och rådfrågar nästa gång jag vill veta vädret :)
Gräset klipptes senast i augusti förra året. Tur att det är en liten plätt.

Linda: Ja, det är det, varje gång.

Bloggblad: Jag tror nästan alla har kunnat njuta de senste dagarna.

Humlan: Hav och horisont gör själen lycklig.

Turtlan sa...

Jag upptäckte Halland förra sommaren.
Jo visst vet ju att landet finns men har bara susat förbi på E6 eller på ett tåg.
En kurs i Halmstad en gång i tiden också.

Men på väg till Skåne förra sommaren så gjorde vi flera stopp. Så vackert och varför har man missat detta ställe?
Din stuga ligger ju ljuvligt! Njut vidare i vårsolen!

Kanske blir det lite mer Halland i sommar för min del...?

Lena sa...

Turtlegirl: Halland är speciellt, det är så mycket mer än sandstränder.