Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



10 april, 2009

L Å N G F R E D A G - klicka på bilderna!

Långfredagen började så lämpligt med tuppbesök.
Trevligt, för herr Fasan har vi inte sett på hela vintern.

Gerda och jag har spanat på fjärilar, inte helt lätta att fotografera eller att fånga.





Barbro hittade ett ostört ställe att vila middag på.



Enligt Gerda är livet bara toppen så här i april.



Trevlig kväll!
Jag ska vila , krattningsmusklerna måste ta igen sig till i morgon.


8 kommentarer:

em sa...

Fantastisk bild av Herr Tupp!
Åskar instämmer med Gerda – våren är härlig för katter. Jag ser knappt röken av honom, han är ute och rumlar för det mesta.
Så vårigt ni har det. Vi ligger minst en vecka eller två efter er.
Margaretha

Linda sa...

Åh, där gick ju söndagssteken!

Katterna är ljuvliga! Och jag vet precis vad Gerda tycker, jag och Selma är likadana :)

Bloggblad sa...

Men oj - vilken fjärilsbild! Så där bra ser jag inte ens med mina nya glasögon.

Humlan sa...

Du är ju en riktig djurfotograf! Det ÄR inte lätt att fånga fjärilar på bild men du lyckades verkligen! Och kattbilderna visar väl hur man njuter av att det är vår och att solen värmer!

Christina sa...

Åh, vilka underbara vårbilder!
Ni är så mycket före oss, men igår fladdrade det omkring cirtonfjärilar här i trädgården.

Villa Nian sa...

Härliga bilder Panter! Jag vet hur svårt det är att få till fjärilsbilder :-). Och tassbilderna, tassar dom vet att njuta dom :-)

Lena sa...

Margaretha: Vi blev så galda av besöket. Förr om åren hade vi fasanbesök varje vinter.

Linda: Näe, inte skulle jag kunna äta något som gått här på gården.

Bloggblad: :) Ibland har man tur. I det här fallet spelar nog det nya objektivet en viss roll.

Humlan: Många fjärilskort blev det och några belv bra. Katterna lever verkligen upp. Gerda kan inte bestämma sig för om hon ska vara ute eller inne.

Christina: Fjärlar har jag bara sett de senaste dagarna och visst blir man glad av att se dem.

Tina: Fjärilar och tålamod hänger i hop. Det är så roligt at se katterna, för Barbro jagar mycket och bara njuter. Gerdas första vår ger tydligen många intryck för hon har svårt att fokusera: jaga? äta mat? spana på fåglar? sova? ...

Elisabet. sa...

Men härligast var kattbilderna! Helt underbara!

Här vid havet har det vimlat av citronfjärilar idag (kanske samma en som återkom ..-) och brummande humlor .., starar, koltrastar, en liten rödhake .., två humlor bar jag ut från köket .., vi har suttit mot solväggen och druckit kaffe och ätit chokladrutor med kokos på .., och på det hela taget har livet känts så rikt.