Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



20 april, 2009

Lycka och förväntan


Hit åker jag på onsdag, alldeles själv.
Längtan efter hav, horisont och salt i luften blev för stor.
Hit, är för dem som inte vet, landet Halland
(för att låna ett Elisabetuttryck),
byn innan eller efter Steninge,
beroende på om man kommer från norr eller söder.
Det är en dryg vecka till nästa behandling och
just den veckan brukar jag må som bäst.
Bra tajming eller hur?

17 kommentarer:

Turtlan sa...

Bara möjligheten att ha havet så nära och sitta och titta ut över är både lycka och bra för både kropp och själ tror jag!

Vilket härligt ställe!

Ha det så gôtt!!!

Turtlan

Christina sa...

Det ser helt underbart ut! Du gör helt rätt.
Tar du inte med dig hunden?

Evas blogg sa...

Låter helt underbart! Det gör du så rätt i. Hoppas du får fina dagar!

anna of sweden sa...

Vad härligt det ser ut!
Hoppas att du får några sköna och rofyllda dagar!

Elisabet. sa...

Det gör jag också, men idag, tisdag ..-)

Det är vackert i landet Halland.

Och i landet Skåne.

Lilla B sa...

Förstår att du längtar till Halland. Det gör jag också rätt ofta.
Ha det gott!

Tankevågor sa...

Så skönt! Klart du ska åka! Det ser helt underbart ut. Jag åker ut på fredag. Eller kanske på torsdagkväll....det ska bli 17 grader varmt här på fredagen. :-)

Ha det så jättebra och njut av havet!

reneesfotoblogg sa...

Mina knä säger att det blir blå himmel och ett solglittrande hav och minst arton grader.
Och blir det inte det så skyll inte på mig, då är det fel på knäna.
mvh R

Lena sa...

Turtlegirl: De hör ihop, havet och själen. Det är jag söker på.

Christina: Det är paradiset. Hunden får stanna hemma för jag ska vara borta hela fredagen och har ingen möjlighet att ta med honom då. Normalt sett är han alltid med.

Eva: Regn på onsdag är det lovat, men jag måste ju städa bort mössen, så det gör inte så myxket. Torsdagen lär bli fin.

Anna: Efter städningen ska jag bara njuta.

Elisabet: Vi kanske ses i affären :)

Lilla B: Hallänningar längtar nog alltid :)

Londongirl: Det blir en kort sväng denna gången. Åker hem på fedageftermiddag. Trädgården kallar här hemma, men det kommer fler tillfällen. Ha det så gott på ön.

Renée: :) Vem ska jag lita på dig eller ditt knä? Jag ser fram emot värmen och solglittret.

Annika sa...

Jättebra!
Vad härligt att du ska åka dit!
Det är lenande för kropp och själ att vara i sommarhuset vid havet.
BRA ställe att samla krafter på inför nästa behandling också!
HA det så skönt!!!

Eva H-höjden sa...

Ta med varma kläder för havet är ju fortfarande kallt....

Lena sa...

Annika: Det är helt rätt ställe, du har så rätt.

Eva: Ska tänka på det :) Jag lovar att jag inte ska bada.

Humlan sa...

Ser verkligen härligt ut. Precis ett sådant ställe som man åker till för att må bra och samla kraft.
Ha det härligt där ute!

Ingela sa...

Ser härligt ut. Ha det gott!

Lena sa...

Humlan: Det ÄR härligt.

Ingela: Tack.

Mildamakter sa...

Absolut! Det gäller att njuta fullt ut så fort man kan.
Hoppas att du får en riktigt härligt semester i landet Halland :o)

Lena sa...

Milda: Japp, det är väl det som innebär att man ta tillvara på livet.