Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



04 april, 2009

Typiska vårtecken

Den här helgen är vikt åt röjning av olika slag.

  • Några utemöbler ska ut, andra måste slipas, betsas och oljas igen... det är tre år sedan, suck. Jag kommer i håg hur min muskler värkte. Just den gruppen får bli ett långsiktigt vårprojekt, med målsättning att vara klar i maj/juni.
  • Städa stall och hundhus, där vi inte har några djur numera, men massor av grejer.
  • Lunta, där det behövs.
  • Lövkrattning, även om vi körde i väg minst två bilkärror med löv i höstas finns det många löv kvar, alldeles för många.

Detta får min bli min helglista, jag är ju bra på sådana. Det finns mer, som dammsugning , men det är så tråkigt att det ids jag inte ens skriva på en lista. Mellan varven ska jag prata med mina fröer och blivande plantor som börja titta upp. Alla sex pelargonerna tog sig! Nu ska de bara överleva också. En och annan kopp kaffe blir det med all säkerhet också, samtidigt som jag lyssnar på fågelsången.

Trevlig Helg!

Uppdatering 14.25

Shorts, linne, grillat kött och potatissallad. Det gäller att ta vara på nuet.

Uppdatering 21.02

Det är tydligen många muskler jag inte använder i vanliga fall.

3 kommentarer:

Lilla B sa...

Det finns trots allt ett värde i att vara en Latmask - trädgårdsmöblerna är redan ute här hos oss. Luntning blir det inte tal om här eftersom snön ligger otrevligt tjock fortfarande.
Tror att jag ska rensa upp i växthuset efter beskärningen av vinrankan.

reneesfotoblogg sa...

Är du helt loss människa? Ska du jobba dig till total utmattning?
Man kan bli vidbränd av sånt. Nä, ta det lugnt och njut av det underbara vädret. Ingen tar jobbet ifrån dig.
Investera i nya trädgårdsmöbler vetja. Det finns underhållsfria nu som kan stå ute året runt.
mvh R

Lena sa...

Lilla B: Du kommer in i växthuset i alla fall, snön ligger inte i väg eller har du skottat?
Vi har luntat jordkällaren, så nu väntar jag mig små gröna strån i veckan.

Renée: Jag jobbar inte själv och det handlar ju om en hel helg.
Trädgårdsmöblerna ska jag ta mig an såsmåningom.