Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



16 april, 2009

Dumdristrig?

I morse var trädet fyllt av skränande fåglar; skator och kajor,
och jag fattade inte varför. Det visar sig att Gerda upptäckt en
ny spännande värld: fågelbon...
Hon ger sig inte, trots att det flockas många fåglar runt henne.
Det blir nog till att riva skatboet, för jag tror ju inte att jag kan lära henne att låta bli.

Till sist några blommor som gör mig glad
varje gång jag går ut genom dörren.



8 kommentarer:

Elisabet. sa...

Så där var det på landet .., då, i det andra livet.

Katterna var hopplösa på att klättra upp och sätta sig på fågelholkens tak och så satt dom där och väntade bara.

Jag brukade ta vattenslangen och ge dem en omgång ..-)

Om det hjälpte?

Nja.

Inte så värst.

reneesfotoblogg sa...

Vilken ljuvlig färg på penséerna och ovanlig.
Snyggt fotat med bra skärpedjup.
mvh R

Linda sa...

Klok katt!!!
Fåglarna kan hålla till någon annanstans :)

Imorgon går det iväg ett nytt paket, förmodligen framme på tisdag, för det var väl då det kom senast?
KramKram

Förresten! Hur var det hos frissan?

Lena sa...

Elisabet: Katter rår man liksom inte på.Tyvärr.

Renée: Visst är de fina! och tack :)

Linda: Förstod att du skulle tycka så.
Tack snälla du!

Jag ser ut som vanligt, kanske inte lika ljus och frissan kunde inte se att jag tappat något alls.

Humlan sa...

Härliga katt, nyfiken och orädd!

Jag förstår att du blir glad av de där blommorna, jättefina färger och ett härligt vårtecken!

Lena sa...

Humlan: Jag undrar om hon har vett att vara rädd :)

Christina sa...

Hon ser smart och vild ut, Gerda ;)

Underbara penséer! Förstår att du blir glad när du passerar dem.
De ser så där trevligt små ut.
Förra året köpte jag 6 små pluggplantor som just hade det växtsättet på Plantagen, och de blommade så snällt hela sommaren och blev bara vackrare och vackrare.
Tack för påminnelsen att hålla utkik efter ngt liknande i år!

Lena sa...

Christina: Smart och vild, ja kanske, i alla fall full av livslust och upptäckarglädje.
Penséerna ja, jag föll direkt för färgen. De är väldigt tåliga och det kan ju behövas här i djurparken.