Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



01 april, 2009

Det borde vara läggdags

Jag ska bara...

...sätta kamerabatteriet på laddning. Det vore ju försmädligt att inte ha en fungerande kamera i morgon.
... plocka ner bullarna i påsar. Jag fick ett ryck och sa lite käckt: jag kan baka bullar till eleverna (73 st) , jag har ju gott om tid. Jag ångrade mig när jag påbörjade bak nummer två, men nu är det gjort. Bullarna ser väldigt goda ut.

Första april har varit en sjusärdeles bra dag på många sätt, så bra att jag nästan väntar på ett bakslag.

Nu är det vår, så jag ska inte tjata mer om det. Det kan jag nästan lova.

Gonatt!

8 kommentarer:

Lilla B sa...

Imponerande bagartakter! Håller helt med om att det var en fin dag igår. Riktigt varmt och skönt. Det känns tydligt att vårluften kommit

cS sa...

Oh, så härligt. Våren sprider sig norrut i landet. :-) /Claus

reneesfotoblogg sa...

Ska barnen och du åka och titta på tranorna? Vad roligt!
Och solen skiner från en klarblå himmel här så det gör den säkert hos dig också, fast frost är här så ta på dig bra.
mvh R

Evas blogg sa...

Ska du på utflykt? Låter fint med bullbak. Tänk så uppskattat det kommer att bli!

Annika sa...

Vilken snäll fröken du är!!
Alla ungar kommer att bli så glada!
Hoppas att dagen gick bra!!

Lena sa...

Lilla B: Javars, men lite ogenomtänkt också. Lika fint väder idag med:)


Claus: Japp, nu är den här!

Renée: Hela mitt arbetslag 73 sjuor och personalen var där. Det var så kul att ses.

Eva: Ja, riktig hedelig gammaldags utlykt med kaffe och bullar :)

Annika: Det var en finfin dag med glada ungdomar.

Amber sa...

Wow, vad ambitiös du är! Hoppas verkligen de var glada åt bullarna! Månntro det bidde några tranor...

Lena sa...

Eva: ja, det var underbart.

Amber: Det går an att vra ambitiös, när man går hemma. Hade jag jobbat hade jag nog föreslagit att flera i arbetslaget skulle ha bakat. De, eleverna, fick faktiskt mer fika, några killar hade på hemkunskapen bakat vetekringlor.