Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



07 april, 2009

Många frågor, inga svar

Visserligen gillar jag vilda djur, men de får gärna stanna utanför tomten.
Vad letar de efter grävlingarna? De åt ju upp alla äpplen i höstas. Dessa rejäla
gropar finns vid vårt största äppelträd. Frågan är; var gräver de eller den härsnäst?

En väldigt död och halv orm dök helt plötsligt upp en halvmeter
från rabatten som finns längs huset. Hur dog den? Varför halv?
Och hur kom den dit? Barbro är lite misstänkt i detta fallet.

Om ormar tycker jag inte. (Lägg märke till satsflätan)


11 kommentarer:

Lilla B sa...

Du har nog rätt i att Barbro halverat ormen. Kstter är duktiga på sånt.

Elisabet. sa...

Jag ska tipsa PV om detta ..., han har ormfobi ..-)

cS sa...

En orm mindre. Bara att vara tacksam. Grävlingar gör väl bara två saker. Letar mat eller reproducerar sig med allt vad det innebär med boletande, revir och annat :-) /Claus

Tankevågor sa...

Men inte har väl Barbro dödat ormen? Usch...hon kan ju bli biten! Hon har förhoppningsvis bara hittat den och burit den dit? Grävlingen kan ju ha ätit av halva ormen förstås. Men varför släppa den andra halvan? Mätt efter så lite?

Jag bidrar visst bara med mer frågor. ;-)

Monet sa...

Åhhh så äckligt. Jag har värsta ormfobin och får rysningar av att bara se på bilden!

Men jag tror visst att det är katten som gjort den halv. Vi hade katter på vår skärgårdsö och de tog orm. Tack och lov!

Men vår dåvarande Jack Russel blev biten av en huggis och höll på att dö. Flera dagar på djursjukhus och hotande leverskada (plus en räkning på över 10.000:-!)

Det där är jag glad att jag slipper här i mitt Provence. Här finns inga giftormar, tack och lov. Men småskorpioner.

Lena sa...

Lilla B: Jag tror så med, men det känns lite riskfyllt med en sån katt.

Elisabet: Jag gillar dem inte, men i dött tillstånd går de an.

Claus: :) Så kan man se det. Stor var den också. Jag hoppas att grävlingarna ser sig om efter andra boställen. De har ju en hel skog att vara i.

Londongirl: Jo, jag tror nog det. Ormen, den halva, var dessutom borta nu i morse och Barbro är numera ute hela nätterna. Gerda får inte vara ute än, hon är för liten. Jag tycker inte heller om att hon tar ormar, men död orm är bättre än en levande.

Monet: Nä, ormar kan man vara utan. Vi har orm häromkring, så jag är inte förvånad över det. Jag tycker däremot att det var tidigt, så varmt är det ju inte än. Hunden passar vi noga, för han har inte vett att låta bli en orm. Det vill till att man bor nära ett djursjukhus eller en veterinär, om olyckan är framme.
Småskorpioner, hur farliga är de?

Anonym sa...

"Barbro är lite misstänkt"

Ha, ha, nu fick jag mig ett riktigt gott skratt. "lite" misstänkt...

Unknown sa...

Jag riktigt ryser av din bild.
Om ormar tycker jag inte heller.

Lilla kisse, tur att katter har nio liv som de utsätter sig för fara.

Lena sa...

Matilda: Barbro är ju The Cat With Licence To Kill.

Rosvik: Jag hoppas att jag slipper se några fler och att hon inte råkar illa ut.

UllaMona sa...

Här är en till med ormfobi.

Lena sa...

Ullamona: Många är de med sådan fobi. Jag tror inte att jag har fobi, men de är läbbiga ormarna.