Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



27 april, 2009

De klarade sig!

Hearts Delight
Tack vare hårspray! Det var det smidigaste tipset, som tycks ha fungerat.

Ny vecka och nya möjligheter, som jag tror kommer innebära trädgårdsarbete och en eller annan stund vid symaskinen. Köksstolarna och kökssoffan ska få nytt tyg.
Jag har numera bara ett måste kvar, behandlingarna. Det är alldeles underbart att inte ha några rättningshögar, som liksom växer av sig självt. Jag njuter av att vara fri, men jag saknar ändå jobbet väldigt mycket.
Mina tre sista behandlingar ligger så "fint" inplanerade, innan Valborg, Kristi Himmelfärdsdagen och brorsbarnens studentfirande, men det får gå, just för att det måste gå.
De fem veckornas strålning är också bra planerade , under makens semester, men det får gå det med, just för att det måste.
Nä, nu ska jag ta tag i mina möjligheter och inte tänka på behandlingen, för då mår jag bara illa. Psyket styr mer, än vad jag vill tro, att det gör.

12 kommentarer:

Kesu sa...

Hej!

Nu har jag rullat runt på din blogg lite. MEN vilka fina bilder! I like. Och så gillar jag att katten heter Barbro. Sånt är jag väldigt förtjust i. Jag återkommer!

Förresten: Vad var det där för ett knep med hårspray???

reneesfotoblogg sa...

Vet du en sak? När Luther har klivit ner från ens axel det är då man njuter fullt ut. När det dåliga samvetet bleknar mer och mer och man inser att världen inte går under bara för att disken står kvar på diskbänken.
Ha det rikigt gott.
mvh R

Lena sa...

Kesu: Välkommen! Om man sprayar hårspray på tulpanerna, så äter inte rådjuren upp dem.

Renée: Jag vet inte om det är Luther, utan mer att jag är en obotlig tidsoptimist. Jag tror alltid att jag ska hinna mer än vad jag gör. Så om jag idag lyckas få på tyg på en stol, så är det bra :)

maken sa...

...fast det är så skönt att få gjort det där som skall göras så får man tid över sen... eller hur det nu var :-))
Ändå glad att jag har dig/puss

Annika sa...

Vilket smart tulpantips!!!
Verkligen!!
Förstår att sjukskrivningen handlar om en massa blandade känslor. Både bra och dåliga sådana.

Bloggblad sa...

Nu har jag missat nåt - hur och mot vad använde du sprayen?

Jag skulle önska att jag hade lediga dagar - men jag vet innerst inne att jag nog egentligen inte vill det... för det blir så tyst och ensamt efter ett tag. Och att vara tvungen pga kroppsliga fenomen... nej. Jag ska sluta sucka över att åka till jobbet och över allt skrivjobb som hänger över mig.

Kram på dig! Hoppas det går smidigt och lätt med behandlingarna och att de tar där de ska.

Bloggblad sa...

Aha! Nu såg jag svaret du skrev om sprayen! Ska tipsa svägerskan i skogen!

Evas blogg sa...

Hårspray brukar jag spraya på rönnbären i balkonglådan. Håller fåglarna borta. Känns kanske inte så jättenaturligt men vad gör man! Trist att behandlingarna sammanfaller med festligheter, men att man blir sjuk kan man inte rå på. Hoppas det går bra med dina behandlingar trots allt.

Lilla B sa...

Hårspray!! Det är ju genialt.
Ska prövas på krokus.

Tankevågor sa...

Tack för tipset om hårspray! Det ska jag skicka vidare till min syster som kämpar med rådjur på sitt torp.

Tänk att behandlingarna ska krocka med allt roligt! Men precis som du skriver...det måste gå det med.

Skönt att du kan njuta av din "ledighet" mellan varven i alla fall!

Christina sa...

Nu har vi viltstängsel runt trädgården för hundarnas skull, men jättebra tips med hårsprayade tulpaner!

Behandlingarna låter jobbiga, men en eklut du måste igenom. Hoppas att du kan tråckla ihop allt.

Lena sa...

Maken: :) Hmm, men man ska nog ha realistiska förväntningar.

Annika: Hittills har hårsprayen fungerat. Sjukskrivning och behandling är ett måste, som jag hoppas att jag kan lägga bakom mig såsmåningom.

Bloggblad: jag förstår precis hur du menar. Det är verkligen kluvet med lediga dagar. Man vill ju helst välja själv när man ska vara ledig och orsaken till ledigheten är bör ju inte vara en sjukdom. Jag försöker se dagarna som positiva och det lyckas jag med ibland.

Eva: Visst känns det märkligt att spraya på växter, men vad gör man inte för att få ha dem kvar. Behandlingarna - det är som det är. Det bara att gilla läget, som mina elever säger.

Lilla B: Du får tala om, om det fungerar i Bergslagen också.

Londongirl: Hårspray är ju lite lättare att hantera än ammoniak och blodmjöl. Hoppas det biter på rådjuren.
Vdg sjukskrivningen så tror jag att jag har tur att det är vår och sommar. Höst och vinter, då hade det varit mycket svårare.

Christina: Jag lobbar här hemma för att vi ska sätta upp ett viltstängsel. Det vore så skönt att kunna ha hunden lös och slippa rådjur, älgar och grävlingar på tomten, men inget gehör än.
Jag är inte så bra på att sy :), men än så länge har jag lyckats få i hop det. Jag och FK är överens om att jag ska börja jobba i augusti.