Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



18 april, 2009

Idag, en alldeles vanlig lördag

Sol och frysligt kallt i vinden.

Maken beskriver hundar på ett mentaltest.

Äldsta dottern målar stolar och en Stringhylla svart.

Yngsta dottern rensar i sin gardrob.

Jag bakar lingonlimpor och funderar över läkarens ord i går.

Risken för ny cancer är mindre än 50 %.

Vad står det för egentligen?

Jag ska senare ta en dust med strykhögen

och gräva lite i rabatterna.

Däremellan ska jag se reprisen av Så ska det låta.

Hur kunde jag missa herr Wester i går?

5 kommentarer:

Amber sa...

Nog är det väldigt mycket liv! Allt pågår samtidigt och där finns också det som skrämmer eller ger funderingar. Det är verkligen liv - på gott och ont.

Tankevågor sa...

Vad kul att dottern har lust att måla och ta vara på gamla möbler! Läste att ni hade såna på stallvinden. Jag gillar det där att möbler kan få ett nytt liv...ja all recycling egentligen.

Nu måste du ha sett reprisen av "Så ska det låta"....visst var Herr Wester bra! :-)

Lena sa...

Amber: Ibland ska jag nog inte tänka så mycket.

Londongirl: Hon har energi och vill gärna hitta något som inte alla andra har, läs IKEA, så då får man slipa, och måla. Fint blir det!
Ja, herr Wester lyfter vilket teveprogram som helst.

Eva H-höjden sa...

Härligt inlägg!!! um, nickar jag

Lena sa...

Eva: Tack och välkommen hit!